BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Röviden

Felemás eredmény a Nagyházinál

Hullámzó teljesítménnyel rajtolt az őszi aukciós szezonban a Nagyházi Galéria. Míg az október 8-án megrendezett festményárverés eredménye nagy jóindulattal is csak közepesnek nevezhető, addig az október 9-i műtárgyaukción meglepő sikereket ért el a Falk Miksa utcai galéria. A festményaukció 262 tételének összkikiáltási ára 25 928 000 forint volt, és - a tételek 40 százalékának visszamaradásával - 19 032 000 forintos eredményt ért el az árverezőház. Az október 9-i műtárgyárverés ritkán látható kvalitásos anyagában elsősorban a néprajzi tárgyak és szőnyegek után mutatkozott élénknek a kereslet. A legmagasabb árat két szőnyeg jegyezte az este során: egy erdélyi "Usak" 1,2 millió és egy anatóliai imaszőnyeg (VG, 2002. október 7., 20. oldal) 1,1 millió forintért cserélt gazdát. A 20 813 000 forintra becsült 328 tétel - az el nem kelt 73 tárgy mellett - helyenként komoly licitemelkedéssel az árverés végére 22 579 000 forintot ért. (KG)



A modernek győztek Párizsban

A modern festmények nagyobb sikereket értek el a szeptember végén tartott 21. párizsi antikvitásbiennálén, mint akár a régi mesterek képei, akár a rendezvény hagyományos erősségének számító 18. századi bútorok. Kees van Dongen egy 1910-ből származó, fiatal arab férfit ábrázoló portréja például 3 millió euróért talált gazdára, és jó áron kelt el kortársa, Maurice de Vlaminck egy nagyméretű tájképe is. A biennálé reklámkampányában nagy szerepet kapó Rembrandt-portré ezzel szemben nem talált vevőre. Összességében elégedetten nyilatkoztak a bemutatón részt vevő kereskedők, jóllehet elismerik: a világszerte érzékelhető gyenge konjunktúra hatására viszonylag kevés üzlet köttetett a biennálén. (Handelsblatt)



Elkapkodták a Giacometti-szobrokat

Igen magas árakat adtak a gyűjtők Alberto Giacomettinek a piacon az utóbbi időben hiánycikké vált szobraiért a nemrég Párizsban rendezett árverésen, jóllehet ezúttal kizárólag posztumusz öntvényekről volt szó. A Giacometti házaspár hagyatékát kezelő Hélene Da Camara 8,37 millió eurónyi bevételre tett szert az első két tucat tétel elárverezése révén, ami jócskán meghaladta a hagyaték 6 milliós folyó költségeit, ezért a még meghirdetett 12 szoborra végül is nem lehetett licitálni. A legmagasabb, 1,744 millió eurós árat az 1966-ban elhunyt mester híres Ketrec című alkotásának egy 1950-es első változata (illetve annak 1990-es öntvénye) érte el, míg az 1960-ból származó Férfimellkép 1973-as öntvénye 1,057 millióért kelt el. Az árverés megrendezése egyébként komoly viharokat kavart: az Alberto és Annette Giacometti egyesület (amely a szobrásztól maradt iratanyag megszerzéséért is pereli Da Camarát) bírósági úton próbálta megakadályozni a hagyaték most kalapács alá vitt darabjainak "kiárusítását". (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.