BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Heti részvényajánló

Európából ezúttal ismét egy olyan papírt választottunk, melynek árfolyama az utóbbi időszakban szinte folyamatos zuhanással, sokéves mélypontokkal tűnt ki. A trendváltás időpontját természetesen lehetetlen megjósolni, de ha bízunk abban, hogy az idén a részvénypiacok globálisan már nem esnek nagyot, akkor nagy valószínűséggel a Reuters részvényeivel is nyereségre lehet szert tenni.

A világ legnagyobb nyilvános pénzügyi hírszolgáltatója lényegében az utóbbi három év tőzsdei lejtmenetének áldozata. Ahogy 2000 elején senki sem gondolta, hogy három évig tartó medveuralom kezdődik, a Reutersnél sem hitték, hogy termékeik iránt olyan mértékben csappanhat meg a kereslet, mint ahogyan az a valóságban megtörtént. Az elsődleges részvénykibocsátások drasztikus visszaesése, a tőzsdei forgalom csökkenése, valamint a felvásárlások és összeolvadások egyre kisebb száma a befektetési bankoknál igen szigorú költséggazdálkodást kényszerített ki, s ennek könnyen részévé vált az információért fizetett összeggel való spórolás. Az elemzők szerint ráadásul a Reuters későn ismerte fel a helyzetet, s legfőbb konkurense, az amerikai Bloomberg LP javára emiatt veszített piaci részesedéséből.

Legutoljára az küldte padlóra az árfolyamot, hogy kiderült: még a jövő év első felében is további 9 százalékkal csökken a bevétel a bankok és brókercégek számára történő információszolgáltatásból, ezzel azonban talán az összes rossz beépült az árfolyamba.

A társaság új igazgatót kapott az Unilever társelnöke személyében, s lehet, hogy az elnök is Niall FitzGerald lesz. Emellett számos olcsó termékkel rukkolnak elő, például a 3000 Xtra szolgáltatásnál jóval olcsóbb, de nem sokkal kisebb tudású, kimondottan elemzők számára készülő Knowledge-dzsel. A kedvező folyamatok első szelére jó esély lehet arra, hogy a még mindig 2 font környékén küszködő árfolyam felíveljen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.