BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikeres az amerikai "csődjelző szolgálat"

A részvények rövidre történő eladására játszó kis- és nagybefektetők ugyanúgy halomra dolgozzák ki stratégiáikat a megshortolandó papírok megtalálására, mint ahogy az elemzők többsége keresi a vételre ajánlható, nagy árfolyam-növekedéssel kecsegtető cégeket. "Kitűnő" eredménye miatt egyre többen figyelik a Briefing.com amerikai hír- és elemzőportál által többször ajánlott adósságfigyelő módszert, mely amilyen egyszerű, olyannyira hatékonynak is tűnik.

Az alapelv annyi, hogy a kamatfizetési kötelezettségnek meg kell haladnia az árbevétel 25 százalékát, az üzemi eredmény hányada viszont nem érheti el a 25 százalékot. Az olyan cégnél, mely "megfelel" eme csekély követelményeknek, nagy esélye van arra, hogy ne tudja rendezni kötelezettségeit. Az elemzők egy cég hitelképességének vizsgálatához sokkal több mindent figyelnek, a módszer szerint azonban csak a kamatfizetési kötelezettség az egyetlen hiteles és megváltoztathatatlan dolog: a különféle költségeket lehet csökkenteni, a kamatot viszont nem lehet változtatni.

A Briefing.com tavaly novemberi listájának elemzésekor elég meghökkentő eredmény jött ki: az elmúlt egy évben a feltételeknek megfelelő 36 cég közül négynek emelkedett az árfolyama 0-10 százalék között, hatnak csökkent 50-90 százalék között, 26-é pedig értékének több mint 90 százalékát elvesztette. Közülük hét társaság le is került a tőzsdei értékpapírlistáról.

Az új listán 34 cég szerepel, nagyjából harmaduk ma is az OTC-n forog, s árfolyamuk is igen alacsony. Akad azonban négy, melynél vagy nem látja a piac a veszélyt, vagy a befektetők tudnak valamit, amit a módszer nem.

E társaságok: Lin TV, Insight Communications, ACME Communications és Callon Petroleum. A mellett, hogy kíváncsian várjuk, mi történik velük, örülünk, hogy a BÉT-en az ér-tékelhető méretű cégek között nincs olyan, amelyik a listán lehetne.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.