Míg Nyugat-Európában minden nagyobb város számára komoly presztízskérdést jelent, hogy évente két - jobb esetben három - műkereskedelmi vásárral lepje meg tehetősebb polgárait, addig Budapestnek ez idáig csak egy ilyen rendezvénye akadt. A Partner's 2000 Kft. szervezésében évente megrendezett Antik Enteriőr ma tulajdonképpen vetélytársak nélkül, egyeduralkodóként áll a hazai műkereskedelem vásárkínálatában. A kivételes helyzet azonban egész biztosan megszűnik, mivel az ősz folyamán művészeti vásár szervezésébe fogott a MEO Kortárs Művészeti Központ is. Az új esemény valószínűleg nem eredményez majd komoly érdekellentéteket, hiszen a kortárs művészet iránt fogékony MEO legfeljebb néhány kiállítót csábíthat el az inkább a régiségkereskedelemben érdekelt Antik Enteriőr szervezőitől.
1994-ben az első Antik Enteriőr új fejezetet nyitott a hazai műkincsvásárok történetében. A vásár távoli előzménye a nyolcvanas években életre hívott Art Expo volt, melyet a téma szempontjából nem túl előnyös helyszínen, a Hungexpo területén rendeztek meg éves rendszerességgel. Az Expo csillagának leáldozására csupán a kilencvenes évek elejéig kellett várni, amikor is a lényegében nonprofit alapon szerveződő rendezvény kiállítási anyaga "felhígult", ami először veszélybe sodorta, majd ellehetetlenítette az akkori vásár működtetését.
Az Antik Enteriőr szervezői kezdettől fogva tudatosan törekedtek arra, hogy programjuk minél élesebben elhatárolódjon az Art Expo örökségétől. A szervezők új helyszínt szemeltek ki a program megrendezésére: először a Néprajzi Múzeumban, majd 1997-től a Műcsarnokban várták a látogatókat. A rendezvényszervező jócskán megemelt tarifákkal kínálta a kiállítóhelyeket is, mellyel biztosította, hogy csak az igazán komoly és eltökélt kereskedők jutottak be a reprezentatív külsőt öltő vásárba. Ez a stratégia már az első években sikert hozott, mára pedig az olajozottan működő gépezet a hazai műkereskedelem legnívósabb megmérettetésévé vált.
Az első rendezvény 35 régiségkereskedőt vonultatott fel, míg tavaly már 55 üzlet volt jelen a vásáron. A kiállítás alapterülete is többszörösére nőtt. A kezdetekben rendelkezésre álló 400 m2 helyett ma már 1500 m2-en várja a vásár a látgatóit. Ezek száma ugyancsak növekvő tendenciát mutat: az utóbbi három évben évente 16 ezren voltak kíváncsiak az Antik Enteriőrre, míg az első vásárra csupán hatezren váltotak jegyet.
A magas standbérleti költségek persze nem minden galéria számára jelentenek leküzdhető terhet. Elsősorban a speciálisabb területet képviselő, kisebb tőkeerővel rendelkező kortárs galériák szorultak ki az Antik Enteriőrről. Az Art Expo megszűnésével lényegében fórum nélkül maradó műkereskedelmi üzletág képviselői ezért több éve kísérleteznek önálló művészeti vásár beindításával. Tavaly szponzorok híján éppen a finisben bukott el kezdeményezésük.
A majd tízéves vajúdás végül az idén meghozta eredményét. A jelentősebb anyagi bázissal rendelkező MEO Kortárs Művészeti Központ saját falain belül biztosított helyet az első magyar kortárs művészeti vásárnak, a MEO Art Fairnek. A kortárs galériák közti "vásárháborúnak" azonban vélhetően ez az esemény sem fog véget vetni, mivel több távol maradó galéria nem ért egyet a seregszemle színhelyével. Kifogásolják, hogy a vásár nem semleges terepen, hanem éppen egy konkurens cég területén jelenik meg, ami természetesen jelentős reklámot is jelent a MEO számára. Ilyen meggondolásokból marad távol a kiállítóit egyébként bérleti díj nélkül fogadó rendezvényről a Körmendi, a Vadnai, a Gutmann, és a St.art Galéria is.
A MEO-hoz hasonlóan az Antik Enteriőrön sem lesz ott valamennyi érdekelt cég. Nem vesz részt a vásáron több nagy árverezőház, mint például a Mű-terem, a Polgár és a Nagyházi Galéria sem. A MEO rendezvényével együtt egy specializálódási folyamat is beindul, hisz az eddig jórészt műfaji kötések nélkül üzemelő Antik Enteriőrről Újpestre "vándoroltak" a kortárs galériák, például a Mission Art és Erdész Galéria. Helyettük azonban jelentkeztek új kiállítók a Műcsarnokba. Az Antik Enteriőrön mutatja be például első árverésének anyagát a László Vargart Galéria, mely mostantól feltehetőleg új színtfoltot jelent majd a budapesti aukciósházak kínálatában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.