Nem egészen ötvenszázalékos eladási arányt ért el múlt keddi modern és kortárs művészeti árverésén a Dorotheum. A bécsi cég 244 tételből 115-öt tudott értékesíteni, összesen közel 1,7 millió euróért. A legmagasabb leütési árat (120 ezer euró) Egon Schiele 1918-as, vegyes technikájú rajza érte el. A másik örök favoritnak számító osztrák művésztől, Gustav Klimttől ezúttal nyolc rajzot vitt kalapács alá a Dorotheum; ezek közül öt talált gazdára, 8-30 ezer euró közötti áron. A modern árverés előzetesen legmagasabbra (280-450 ezer euróra) becsült tétele, Richard Gerstl 1905/1906 körül készült férfiportréjára nem volt jelentkező. Kifejezetten jól szerepeltek ezzel szemben a 20. század első felében működő, jellegzetesen osztrák expresszionista művészek, elsősorban Albin Egger-Lienz és Alfons Walde.
A két nappal később, csütörtökön árverezett 19. századi anyaggal a huszadik századinál némileg magasabb (mintegy 1,9 millió eurós) összleütési árat és 50 százalék körüli kelendőségi arányt ért el a Dorotheum. Az osztrák "hangulatimpresszionizmus" egyik legnagyobb alakjaként számon tartott Theodor von Hörmann remek tájképe 280 ezer forintért cserélt gazdát, és közel ugyanennyiért (260 ezer euróért) kelt el Ferdinand Georg Waldmüller egy biedermeier zsánerjelenete. A magyar festők művei közül idősebb Markó Károly mitológiai alakokkal "megnemesített" tengerparti tája 20 ezer, Munkácsy Mihály női portréja 8500, László Fülöp hasonló témájú képe pedig 4000 eurót ért meg új tulajdonosának. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.