Teljesen vegyes összetételű a kortárs művészet, ezen belül a kezdő alkotók műveinek vásárlótábora - véli Nagy Gerzson, a Cadre Rouge Galéria vezetője. Vannak alkalmi vevők is, akik többsége később egyre jobban megszereti valamelyik művészt, ráérez a kortárs művészet ízére, és ettől kezdve nem reprodukciókkal dekorálja lakását. Ezenkívül természetesen ezen a területen is vannak rutinos, profi gyűjtők - teszi hozzá a galérista.
Romvári Márton - aki maga is festőművész, és a Cadre Rouge művészeti vezetését végzi - arra hívja fel a figyelmet, hogy hazánkban a vizuális kultúra szegényessége jelenti az egyik legfőbb akadályát a kortárs művészet széles körű térhódításának. Az iskolai művészeti oktatás elégtelen, hiányoznak azok a közérthető kiadványok, amelyek felhívnák a figyelmet a fiatal művészekre, miközben a média sok esetben nagyon igénytelen vizuális környezetet, például stúdióbelsőket mutat a nézőknek. Romvári Márton szerint az állam elsősorban a támogatások hatékonyabb és átláthatóbb elosztásával, valamint a magánmecenatúrát ösztönző szabályok kialakításával javíthatná a helyzetet, a médiában pedig több, a kortárs művészettel foglalkozó műsorra lenne szükség a szélesebb gyűjtőréteg kialakítása érdekében. E téren biztató kezdeményezés az M2 új, kulturális műsorsávja - teszi hozzá.
Ma Magyarországon viszonylag kevesen vásárolják kezdő művészek alkotásait, ráadásul - idő és információ hiányában - ők is inkább csak a "jéghegy csúcsával", tehát a különböző pályázatok díjazottjaival foglalkoznak. Nagyon fontos lenne, hogy javuljon a művészek, illetve a potenciális vásárlók közötti kommunikáció - elvégre éppen ennek lehetősége különbözteti meg a mai művészetet a régitől. Az elfoglalt vagy saját ítéletükben nem bízó gyűjtők azt is megtehetik (és egyre nagyobb számban meg is teszik), hogy kurátor segítségét kérik kollekciójuk felépítéséhez - teszi hozzá Romvári Márton.
Vannak persze talpraesett fiatalok, akik megtalálják a műveik iránt érdeklődő magánszemélyeket vagy cégeket, illetve be tudnak kerülni egy-egy nevesebb galéria csapatába. A piac azonban nem működik megfelelően - véli Romvári Márton. A nagyrészt tőkehiánnyal küzdő galériák nem tudnak olyan hátteret biztosítani az általuk képviselt művészeknek, hogy azok nyugodtan az alkotómunkának élhessenek. Így a művészek úgyszólván rákényszerülnek arra, hogy megkerüljék az elvben őket képviselő galériát, ami összekuszálja az árakat és a piaci viszonyokat.
A fiatal művészekkel egyébként rendszerint könnyebb együtt dolgozni, mint a már befutottakkal, hiszen rugalmasabban viszonyulnak a galéria igényeihez, ugyanakkor negatívum, hogy a közönség bizonytalan velük kapcsolatban. Nagy Gerzson mindenesetre bizakodó. Mint mondja, a körülbelül kétéves múltra visszatekintő Cadre Rouge eladásai fokozatosan nőnek, és a fiatal, vizuálisan érzékenyebb korosztály fizetőképessé válásával várhatóan a kortárs alkotásokat vásárlók köre is szélesedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.