A plafon bevezetésének terve mindenképpen üdvözlendő: egyrészt nemzetközi példák sora igazolja, hogy van létjogosultsága – így vélhetően átmenne a szabad versenyért aggódó Alkotmánybíróságon is –, másrészt nyilvánvaló, hogy a túl messzire ment hazai szolgáltatókat is valahogy keretek közé kell szorítani.
Az egyetlen komolyabb aggály, amely a THM maximális mértékét szabályozó törvény kapcsán felmerült, hogy az drágulást hozhat a piacon: vagyis a pénzügyi szolgáltatók reflexből közelítenék áraikat a meghatározott csúcshoz. Ez a felvetés viszont – ismervén a jelenlegi piaci körülményeket – egyáltalán nem életszerű: egyetlen bank sem teheti meg ugyanis, hogy hiteleinek kamataival utána próbáljon menni a horro-risztikus árakkal operáló pénzügyi vállalkozásoknak, hiszen akkor akár azonnal becsukhatja a boltot. (Ráadásul egy bank és egy gyorskölcsönt nyújtó pénzügyi vállalkozás célcsoportja is merőben más.)
Komoly fenntartásokra ad viszont okot, hogy egy ilyen jogszabálynak meglehetősen korlátozott hatása lenne: jelenleg ugyanis mindössze három-négy olyan pénzügyi szolgáltató működik a piacon, amelynek a mindennapi életére befolyást gyakorolna a változás. A több száz százalékos THM leszorítása pedig mindössze annyit eredményezne ezeknél a cégeknél, hogy szűkülne a potenciális vevőkör, hiszen az ár csökkenése miatt szigorítaniuk kellene – a most egyébként nem túl komoly – hitelbírálati sztenderdeken.
Ez pedig nyilvánvaló, hogy részben a nem hivatalos keretek között működő uzsorások malmára hajtaná a vizet, akik természetesen azonnal, bármiféle dokumentum nélkül nyújtanak készpénzkölcsönt. Igaz, hetente változó kamatozással és persze plafon nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.