A Széchenyi Kártya a mikro-, kis- és középvállalkozások részére kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített hitelkonstrukció iránti érdeklődés a takarékszövetkezeteknél az utóbbi hónapokban meghaladott minden korábban tapasztalt mértéket - áll a Takarékban legfrisebb elemzésében.
A kártya mára a hitelprogramban részt vevők számára státuszszimbólummá vált: egyfajta indikátora a vállalkozások megbízhatóságának, banki finanszírozhatóságának. Vonzerejét és egyben jelentőségét 2008-ban két tényező is növelte: egyrészt júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), másrészt az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság jelentős forrásszűkülést eredményezett a vállalkozások életében, ami miatt ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.
A 2003-ban indult Széchenyi Kártya forgalmazásába a Takarékszövetkezeti Integráció hitelintézetei 2004 októberében kapcsolódtak be: igazán országos lefedettséget ekkor kapott a konstrukció, a részt vevő 1100 takarékszövetkezeti kirendeltség révén közvetlenül eljutva a kistelepülésekre is. A Széchenyi Kártya 2 forgalmazását a takarékszövetkezetek már az elsők között indították el.
Az elmúlt négy év során a szektor komoly eredményeket ért el a Széchenyi Kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott ügyfeleinek. 2005-ben a Széchenyi Kártya az ügyletek 15%-a, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt.
Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált. A programban részt vevő takarékszövetkezetek sikerét jól mutatja a nemfizetések mindeddig igen alacsony szintje. A jó minőségű portfolió egyértelműen a Takarékszövetkezeti Integráció erősségeire - a kitűnő helyismeretre és az ügyfelekkel fennálló személyes kapcsolatra - vezethető vissza.
„A TakarékBank a Széchenyi Kártya programban a takarékszövetkezetek és az intézményi szereplők között koordinátori szerepet is betöltve természetesen folyamatosan elemzi a kialakult gazdasági helyzetet, amely jelentősen kihat a vállalkozások pénzügyi helyzetére is.” – mondta Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti Üzletágának igazgatója. „
Biztosak vagyunk benne, hogy a szektornak a programban mutatott lendülete az idei évben is megmarad, és a nehezedő gazdasági környezetben is rugalmas finanszírozási hátteret biztosítva a kis- és középvállalkozások széles köre számára.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.