BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre népszerűbb a Széchenyi Kártya

A válság hatására tovább nőtt a Széchenyi Kártya keresettsége tavaly. Elemzés.

A Széchenyi Kártya a mikro-, kis- és középvállalkozások részére kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített hitelkonstrukció iránti érdeklődés a takarékszövetkezeteknél az utóbbi hónapokban meghaladott minden korábban tapasztalt mértéket - áll a Takarékban legfrisebb elemzésében.

A kártya mára a hitelprogramban részt vevők számára státuszszimbólummá vált: egyfajta indikátora a vállalkozások megbízhatóságának, banki finanszírozhatóságának. Vonzerejét és egyben jelentőségét 2008-ban két tényező is növelte: egyrészt júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), másrészt az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság jelentős forrásszűkülést eredményezett a vállalkozások életében, ami miatt ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.

A 2003-ban indult Széchenyi Kártya forgalmazásába a Takarékszövetkezeti Integráció hitelintézetei 2004 októberében kapcsolódtak be: igazán országos lefedettséget ekkor kapott a konstrukció, a részt vevő 1100 takarékszövetkezeti kirendeltség révén közvetlenül eljutva a kistelepülésekre is. A Széchenyi Kártya 2 forgalmazását a takarékszövetkezetek már az elsők között indították el.

Az elmúlt négy év során a szektor komoly eredményeket ért el a Széchenyi Kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott ügyfeleinek. 2005-ben a Széchenyi Kártya az ügyletek 15%-a, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt.

Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált. A programban részt vevő takarékszövetkezetek sikerét jól mutatja a nemfizetések mindeddig igen alacsony szintje. A jó minőségű portfolió egyértelműen a Takarékszövetkezeti Integráció erősségeire - a kitűnő helyismeretre és az ügyfelekkel fennálló személyes kapcsolatra - vezethető vissza.

„A TakarékBank a Széchenyi Kártya programban a takarékszövetkezetek és az intézményi szereplők között koordinátori szerepet is betöltve természetesen folyamatosan elemzi a kialakult gazdasági helyzetet, amely jelentősen kihat a vállalkozások pénzügyi helyzetére is.” – mondta Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti Üzletágának igazgatója. „

Biztosak vagyunk benne, hogy a szektornak a programban mutatott lendülete az idei évben is megmarad, és a nehezedő gazdasági környezetben is rugalmas finanszírozási hátteret biztosítva a kis- és középvállalkozások széles köre számára.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.