Hiába tombol a válság a pénzügyi szférában, ez az interneten biztosítási szolgáltatást kínáló cégeket, úgy tűnik, nem érinti, a piac szereplői kivétel nélkül impozáns növekedésről számoltak be 2009 első negyedévében. A Generali csoporthoz tartozó, másfél éve működő Genertel például a napokban közölte, hogy március végén már 121 ezer biztosítási szerződést kezelt, 23,5 százalékkal többet, mint 2008 végén. A dinamikus növekedés egyik oka a cég tavalyi jól sikerült kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampánya volt. A csak internetes és telefonos szerződéskötési és ügyintézési lehetőséget kínáló társaság a kampányidőszak harmadik legeredményesebb szereplőjeként 40 ezer új szerződést kötött.
A cég tavaly év végén 96 ezer darabos kgfb-állománnyal rendelkezett, ez 3,08 milliárd forintos állománydíjat jelentett, s így a társaság 1,77 százalékos piaci részesedést ért el. Az első negyedévben a kampány során szerzett új ügyfeleken túl 6000 új évközi kgfb-szerződést kötött a biztosító, s ezzel teljesítette az idei értékesítési terv időarányos részét annak ellenére is, hogy a gépjármű-értékesítési piacán az eladások csökkentek. A kgfb-k kumulált díja ezzel a cégnél március végére 3,64 milliárd forintra nőtt, a frissen bevezetett casco biztosításoké pedig 275 millió forintra emelkedett.
Az online alkuszok is komoly növekedésről számolnak be az első negyedév kapcsán. A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.-nél például az előző év hasonló időszakához képest több mint a másfélszeresére emelkedett az online megkötött biztosítások száma. Különösen az életbiztosításoknál tapasztaltak nagymértékű felfutást, az ilyen szerződések száma ugyanis megnégyszereződött. „Ez igazolja a döntésünk helyességét, hogy a korábban személyes eladáshoz kötött termékek esetében is, mint a kockázati életbiztosítások, lehetővé tettük az online szerződéskötést” – mondja Bravik Attila, a CLB szakmai igazgatója.
A PBA-nál is jól kezdődött az idei év. A társaság az első három hónapban 40 százalékkal növelte a kgfb-szerződések számát, a casco biztosításokét pedig sikerült megdupláznia. „Ez egyelőre nem mérvadó, mert csak most szeretnénk erre a termékre jobban összpontosítani” – mondja Lantos Lóránt, a társaság online üzletágának vezetője. A cascók száma a Netrisknél is dinamikusan bővült, az első negyedévben 34 százalékos növekedés volt ebben a szegmensben, de a lakásbiztosításoknál is 36 százalékos emelkedést mértek. A téli utazási szezonra sem panaszkodhatnak az online alkuszok: a Netrisknél 85, a Biztosítás.hu-nál pedig 30 százalékos gyarapodás volt az utasbiztosítások megrendelésében.
Az online alkuszok az év hátralévő részével kapcsolatban is optimisták. „Úgy látjuk, a válság kapcsán még inkább előtérbe került a spórolás, és a legjobb ár/érték arányú biztosítást az online oldalakon keresik az állampolgárok, ezért azt prognosztizáljuk, az idén a válság ellenére tovább nő majd az online biztosítási piac” – mondja Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezető igazgatója. A PBA is erősebb évre számít a tavalyinál, a CLB az öngondoskodási igények fokozódása miatt egyes termékeknél, például a lakás- és kockázati életbiztosításoknál növekedést vár, a teljes alkuszpiacon azonban némi visszaesést prognosztizál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.