Amint az a felügyelet honlapján közzétett határozatból kiderül, a PSZÁF szerint célvizsgálatot végzett a hitelintézetnél, amelynek során azt vizsgálta, hogy a hitelintézet 2009-ben megsértette-e a hitelintézeti törvény pénzügyi és kiegészítő pénzügyi szolgáltatásokra, valamint a fogyasztóvédelemről szóló törvény fogyasztók írásbeli panaszára adandó válaszadási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseit.
A PSZÁF megállapította: a bank 2009 márciusában direkt marketing (DM) kampány keretében ügyfeleinek meghatározott körét – többek között a panaszost - American Express Gold (AMEX Gold) hitelkártya termékére vonatkozó ajánlattal kereste meg.
A panaszos -, akinek adatait csak a szerződés tervezethez rögzítették a számítógépes rendszerbe, majd elmulasztották törölni és ezért nyitottak neki hitelszámlát és terhelték meg a lakossági folyószámláját - több ízben kérte a banktól, hogy a hitelszámla megnyitásával kapcsolatban folytasson le vizsgálatot. Az által benyújtott írásbeli beadványokra azonban az OTP Bank nem válaszolt. Az első beadványt munkatársa nem rögzítette a központi számítógépes rendszerben, azért nem válaszolták meg. A második beadványt illetően leterheltségére hivatkozott a bank (az érintett időszakban az átlagosnál több panasz érkezett).
A fogyasztóvédelmi törvény szerint az írásbeli panaszt a vállalkozás harminc napon belül köteles írásban megválaszolni, a panaszt elutasító álláspontját pedig indokolni köteles.
A PSZÁF a bírság összegének megállapítása során súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a bank több hónapon át kezelt a panaszos nevén jogszabálysértően nyitott hitelszámlát, és lakossági folyószámláját több alkalommal a hitelkártya-számla fenntartási költségével terhelte meg. A bank a panaszos második írásbeli megkeresésére sem válaszolt határidőben, csak a felügyelet megkeresésére.
Enyhítő körülménynek számított, hogy a bank nyilatkozata szerint több ezer ügyfelet keresett meg kampányai során, de hasonló jogszabálysértés nem fordult elő.
A bírság összege enyhe fokúnak tekinthető a jogszabály által biztosított 2 milliárd forint összegű maximális bírságösszeghez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.