Előnyt jelenthet a beszerzéseknél és a szervizeléseknél – tette hozzá –, ha azonos márkájú gépkocsikból állítják össze a flottát. Nagyobb flottánál is érdemes legfeljebb két-három márkára korlátozni a választható autók körét, így használva ki a flottaméretből adódó előnyöket. A céges autókra vonatkozó szabályok megállapításakor vagy a szabályozás átalakításakor az utóbbi években megváltozott adójogszabályokkal is számolni kell. A cégautóadó miatt érdemes gondolkodni a beszerzendő gépkocsi hengerűrtartalmán, amennyiben az egyéb szempontokból ideális típus motorja 1600 köbcentiméter határán van.
A cégautóadó ugyanis 1600 cm3 alatt havonta 7000, felette viszont 15 000 forint gépkocsinként. Az autókhoz kapcsolódó költségek között új elemként jelent meg pedig 2010-ben a vagyonadó. A flottabeszerzéseknél emellett központi kérdés a benzines vagy dízelautók közti választás, elsősorban a várható futásteljesítmény alapján döntenek. A társaságoknak érdemes ezért végiggondolni, hasonlóan használnak-e egy újonnan beszerzendő céges autót, mint tették azt a korábbi években. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.