Forró Tamás szerint a gyakran jelentős, tízszeres vagy még nagyobb licitemelkedés a kínai vásárlók érdeklődésének volt köszönhető. A porcelánokra ugyanúgy élénken licitáltak a távol-keleti vevők, mint például a tibeti hegyikristály tárgyakra, így sok esetben fél- és egymillió forint közötti leütési árak születtek.
A Belvedere e hét szombaton sorra kerülő 29. művészeti aukcióján szereplő 163 tétel között a pár százezer forintos képek dominálnak, de magasabb induló árakkal is találkozunk.
Így például Orbán Dezső 1915-ből származó, a dubrovniki tengerpart szikláit megörökítő vásznáért (30. tétel) 1,6 millió, Boromisza Tibor önarcképéért (50.) 2,8 millió, Derkovits Gyula Hazafelé című 1920-as „árkádiai” kompozíciójáért (91.) pedig 9,5 millió forinttól lehet ringbe szállni. A legnagyobb összegről, 18 millió forintról a Ború és derű című korai Gulácsy-kompozíció (74.) indul.
Az alacsonyabb árkategóriában kiemelt figyelmet érdemelnek a Kondor Béla-rézkarcok (1. és 3. tétel, 80, illetve 95 ezer forint), Pittner Olivér nagybányai pasztellje (152., 160 ezer), ef. Zámbó István (60., 61. tétel, 240, illetve 480 ezer) képei. A kevéssé ismert művésznév ellenére izgalmas Endresz Alíz 37. számon, 750 ezer forintról induló tájképe is, amely szerepelt a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Saphier-gyűjteményből 2008-ban rendezett Hölgyek palettával – Magyar nőfestészet 1895–1950 című kiállításon.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható el
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.