TakarékBank Zrt. szerint a fiatal korosztály – elsősorban a diákok - egyre felelősebben gondolkodik a megtakarításokat illetően. A jó színvonalú életminőség zálogának például több közelmúltbeli felmérés eredménye szerint is azt tartják, hogy már fiatalon megtanulnak jól bánni a pénzzel, amihez kifejezetten igénylik a pénzügyi oktatás dinamizálását is. A hitelek oldalán a szabályozás és a kölcsönök általános jellemzői kevés kreativitást engednek a termékfejlesztőknek, de a diákok korcsoportjában erre még a keresleti oldal is csak mérsékelten ösztönzi őket. Érdekesebb a helyzet a banki szolgáltatások tekintetében, ahol egyre innovatívabb, és konkrétabb elvárásokat fogalmaznak meg az ifjú bankolók – derül ki a TakarékBank által végzett több kutatásból is.
Míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, és döntően csak egy menedzser típusú réteg élt ezekkel a lehetőségekkel, addig ma már azon fiatalok száma elenyésző, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A TakarékBank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is.
„Ezekre a változó igényekre a TakarékBank folyamatos fejlesztésekkel reagált az elmúlt években, és reagál a jövőben is,” – emeli ki Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója. „Szintén a közelmúlt tendenciája, hogy a fiatalok körében jelentősen növekszik a kisebb összegű tranzakciók száma, tehát egyre inkább az elektronikus megoldásokat választják akár hétköznapi szükségleteik fedezésére is” – magyarázza az ügyvezető.
A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint például a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják ezeket a tranzakciókat, elsőként a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.
„Jól látható, hogy a fiatalokra jellemző életforma hogyan alakítja a pénzügyi szokásokat. Az nem meglepő, hogy ezeknél a költéseknél kiemelten fontos fiatal ügyfeleink számára, hogy a fizetési mód minél olcsóbb legyen, az ugyanakkor már érdekesebb megállapítás, hogy a fizetési eszköz tekintetében a legfontosabb számukra az, hogy kis helyen elférjen, jól nézzen ki, de az is, hogy minél több helyen lehessen használni” – emeli ki Brezina Szabolcs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.