BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fogyasztóvédők minden pénzügyi szolgáltatónál

A fogyasztóvédelmi kötelezettségek betartásáért felelős alkalmazottakat kellett az év elején kinevezniük a pénzügyi szolgáltatóknak.

Az új alkalmazottak kötelességei közé tartozik a pénzügyi felügyelettel való kapcsolattartás és a hatóság folyamatos tájékoztatása is.

Február közepéig 526 fogyasztóvédelemért felelős kapcsolattartó kezdte meg munkáját a pénzügyi szolgáltatásokat végző intézményeknél – tájékoztatta a Világgazdaságot Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője. Kinevezésükre több törvénymódosítás is kötelezi a szolgáltatókat, a felügyelet pedig előírta, hogy január végéig jelentsék be a kapcsolattartók nevét és elérhetőségeit.

Az intézmények mintegy háromnegyede határidőre eleget tett a kötelezettségének, és néhány nap késéssel több piaci szereplő is pótolta a bejelentést. Binder István szerint a mulasztás többnyire csak figyelmetlenség volt. A szóvivő elmondta: a közvetítők feladata, hogy tartsák a kapcsolatot a felügyelettel, és koordinálják az intézményen belüli fogyasztóvédelmi teendőket. Nekik kell kialakítaniuk a panaszkezelés figyelését és gondoskodniuk, hogy az arról készülő beszámolók eljussanak a felügyelethez és a cégek vezető testületeihez.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.