A PSZÁF honlapján publikált közlemény felhívja a figyelmet arra: az állami társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépő, volt magán-nyugdíjpénztári tagoknak a visszalépéssel kapcsolatos valamennyi problémájukat, igényüket – például az egyéni számlán nyilvántartott követelés összege, a hozamgarantált tőke feletti összeg (reálhozam), a tagdíj-kiegészítés összege, a kifizetésekre vonatkozó kérések, kifogások – az érintett pénztárnak kell jelezniük első lépésként. A panaszt a közlemény szerint célszerű azonosítható, bizonyítható módon – lehetőség szerint tértivevényes küldeményként – eljuttatni a pénztárhoz.
A PSZÁF-ról szóló törvény szerint ugyanis a fogyasztó kizárólag azt követően kezdeményezhet fogyasztóvédelmi eljárást, miután a pénztárnál előterjesztette annak szolgáltatásával, eljárásával kapcsolatos panaszát, ám arra nem kapott választ, vagy a kassza a válaszadásra rendelkezésére álló 30 napos határidőt túllépte, illetve a válasz alapján a volt pénztártag feltételezi, hogy a pénztár a jogszabályokban előírt fogyasztói jogokat megsértette.
A felügyelet akkor jogosult eljárás lefolytatására, ha a volt pénztártag a pénztárhoz panaszt nyújtott be, de panaszára nem, vagy csak késedelmesen kapott választ; ha a pénztár nem kérte levélben tőle, hogy rendelkezzen a reálhozamról és/vagy tagdíj-kiegészítésről; ha a volt pénztártag dokumentálható módon nyilatkozott a reálhozam és/vagy tagdíj-kiegészítés utalásáról, azonban a pénztár az utalást nem ennek megfelelően teljesítette; ha a volt pénztártag kifogásolja, hogy a tagdíj-kiegészítés és reálhozam kifizetése késedelmesen történt meg.
A kérelmet postai úton, faxon, a felügyelet ügyfélszolgálatán keresztül személyesen és az ügyfélkapun keresztül is be lehet adni. A beadványnak tartalmaznia kell a kérelmet előterjesztő nevét, saját kezű aláírását, lakcímét, valamint csatolni kell hozzá az állításokat alátámasztó dokumentumokat (például a pénztárnál előterjesztett panasz, az arra kapott válasz, tértivevények) is.
A felügyelet felhívta a figyelmet továbbá arra, hogy a PSZÁF a reálhozam és a tagdíj-kiegészítés mértékével, illetve az egyéni számlán jóváírt tagdíjak összegével kapcsolatos viták elbírálására nem rendelkezik hatáskörrel. Ebből következően, amennyiben a volt tag a pénztár elszámolással kapcsolatos álláspontját nem fogadja el, bírósághoz fordulhat igényének érvényesítése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.