A Citigroup Inc. lett az első amerikai bank, amely helyi pénzintézettel való társmárkás együttműködés (co-branding) nélkül bocsáthat ki hitelkártyákat Kínában - közölte a Bloomberg hírügynökség. "A kártyákat világszerte lehet majd használni, jüanban és dollárban egyaránt fizethetnek majd vele az ügyfelek" - írja közleményében az USA harmadik legnagyobb hitelezője.
Kína legnagyobb kártyatársasága, a UnionPay az országon belül bonyolítja majd tranzakcióit, ezzel szemben a MasterCard és a Visa nemzetközi rendszereiben kezeli a kártyahasználatot. A Citigroup egyre több kínai ügyfelet kíván megszerezni új kártyáival és bankfiókjai számának növelésével, amelyből ebben a hónapban nyílik az ötvenedik. A közlemény megerősíti, hogy a kínai értékesítési egységek számát 3 év alatt a duplájára szertné növelni az amerikai hitelintézeti csoport.
Vikram Pandit vezérigazgató a lépés kapcsán kiemelte: a bevételek visszaesése a kereskedelmi- és befektetési ágazatban arra ösztönzi őket, hogy egyre inkább a felemelkedő piacok felé forduljanak. "A kínai hitelkártyapiac a telítettől messze áll, a lényeg, hogy a pénzintézetek a megfelelő célcsoportot célozzák meg, és minimalizálják a kártyahasználati díjakat" - nyilatkozta a Bloombergnek Tang Yayun, a sanghaji Northeast Securities Co. elemzője. "A Citigroup előnye fejlett IT rendszereiben, termék innovációiban és ismertségében - főleg a tehetősebb ügyfelek körében - rejlik, hátrányt jelent azonban, hogy az értékesítési hálózata Kínában még viszonylag fejletlen" - tette hozzá az elemző. A külföldi bankcsoportok fiókhálózatai egyelőre valóban eltörpülnek a helyi szereplőkével szemben. Az Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) saját adatai szerint 16 227 fiókot működtet: ezzel szemben a külföldiek közül a legnagyobb hálózatot üzemeltető HSBC-nek mindössze 130, míg az őt követő Standard Charterednek 90 bankfiókja van az országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.