– Milyen évük lesz az idén a biztosítóknak?
– A hazai biztosítási piac 2011-ben közel 2,7 százalékkal, az idei első fél évben csaknem 4 százalékkal csökkent. Az adatok azt mutatják, hogy a válság sajnos csökkenő kereslet formájában továbbra is érzékelteti hatását, így feltételezhető, hogy 2012-ben is zsugorodik majd a piac. Ez igen kedvezőtlen jelenség, mivel a természeti csapások okozta károk előfordulása és értéke is nő, illetve ismertek az Európai Unió gazdasági nehézségei is. Mindezek pedig éppen hogy az öngondoskodás szükségességére hívják fel a figyelmet. A szektor eredménye várhatóan nem növekszik, mivel a biztosítási adó, illetve a fejlesztési költségek „elvihetik” a szektor nyereségének jó részét.
– Milyen hatással lehet a társaságokra a biztosítási adó? Hogyan befolyásolhatja az árakat, a piacot? Mennyire épülhet be a díjakba, mennyit vállalnak át a biztosítók a közteherből?
– Egyelőre megjósolhatatlan, hogy milyen hatással lesz a piacra a biztosítási adó, illetve hogy jár-e majd valamiféle piacátrendező hatással. Azt, hogy a díjakba beépül-e, és ha igen, milyen mértékben, a piaci verseny nagymértékben befolyásolja majd.
– A mezőgazdasági biztosításoknál bevezetett állami támogatás miért nem tette népszerűbbé a termékeket?
– Elég nagy számban éltek a termelők az új támogatási rendszer nyújtotta lehetőségekkel. Ugyanakkor tény, hogy – mint minden új konstrukciónak, illetve új rendszernek – időre van szüksége ahhoz, hogy beépüljön a köztudatba. A díjtámogatás igénylésének meghatározott eljárási rendbe kell illeszkednie, amihez „hozzá kell szokniuk” az igénylőknek.
– Szintén reménykedtek a biztosítók az egészségbiztosítások növekedésében, ott lehet-e felfutásra számítani az újonnan bevezetett adókedvezmény miatt?
– Az egészségbiztosítási piac egyelőre minimális mértékben növekszik. Perspektivikus piacról van szó, de nem rövid távon. A magánszemélyek eddig is adókedvezménnyel vásárolhattak egészségbiztosítást, a céges adókedvezmény kihasználását hátráltatja, hogy sok vállalat a nehéz gazdasági körülmények miatt csökkenti a dolgozói juttatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.