BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alig mennek tőzsdére a cégek

Jelentősen visszaesett a harmadik negyedévben a nyilvános részvénykibocsátások értéke, és a válság kitörése óta majdnem a legalacsonyabb szintet érte el. A kedvezőtlen környezet miatt több cég vissza is lépett a tervezett kibocsátástól.

A nyilvános részvénykibocsátások (IPO) értéke a válság óta a második legalacsonyabb szintre esett vissza a harmadik negyedévben, és a globális gazdasági kilátások miatt félő, hogy ez a trend áthúzódik 2013-ra is – írta a Bloomberg. A hírügynökség adatai szerint a kibocsátási összérték  21,3 milliárd dollárt ért el a szeptember végéig tartó három hónapban, amely 48 százalékkal maradt el az előző negyedévitől. Bár a japán légitársaság, a Japan Airlines a Fecebooké után a legnagyobb értékű kibocsátást produkálta ebben az időszakban, a lanyha befektetői kereslettől tartva többen is visszaléptek a tőzsdétől. Ez utóbbiak közé tartozott például a világhírű hangszergyártó, a Fender Musical Instruments Corp., amely túl alacsonynak tartotta a befektetőktől kapott ajánlati árakat.

„A potenciális IPO-befektetők a makrogazdasági bizonytalanságok miatt alacsonyabb beszállási pontokat keresnek” – írta egy múlt héten megjelent kommentárjában Frank Maturo, a Bank of America Corp. tőkepiacokért felelős alelnöke. Más szakértők a bizonytalanság kapcsán egyéb tényezőkre is felhívták a figyelmet: így például a tőkepiacokra komoly hatást gyakorolhat a novemberben esedékes amerikai elnökválasztás is, ennek végeredményét pedig még közel sem lehet látni.

A Bloomberg adatai szerint Nyugat-Európában sem sokkal jobb a helyzet. A kibocsátások értéke 385 millió dollárt ért el a július és szeptember közötti időszakban, amely 2009 első negyedéve óta a legrosszabb eredmény. Lassul emellett az ázsiai piac is, hiszen a kínai gazdaság lassulása ott sem tesz jót a bevezetési, illetve vásárlási kedvnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.