BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb: szakad a mezőny - A márkaérték idén is sokat számít

A kötelező biztosítási kampány félidejére szétszakadt a biztosítók mezőnye: az Astra, az Allianz, a Posta és az Uniqa veszítette eddig a legtöbb ügyfelet ahhoz képest, ahányan új biztosítást kötöttek ezekhez a társaságokhoz. A K&H, a Genertel, a Waberer az Aegon és a Groupama az eddigi legnagyobb nettó nyertesek. A Netrisk szerint az erős márkákat akkor is változatlanul sokan választják, ha máshol olcsóbb ajánlatot kapnak. A gyengébb márkákat sokszor akkor sem, ha a legjobb árat kínálják. A márkák versenyében jelenleg a Generali vezet, csaknem háromszor több szerződést kötött ugyanis, mint ahányszor elsőként végzett az árversenyben.

Azok a biztosítók vesztik az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban a legtöbb ügyfelet, melyek az előző két év nagy nyertesei között voltak – állapította meg elemzésében a Netrisk.hu online biztosítási alkusz. A 2010-es kampányban alacsony díjaival berobbant Astra az elmúlt két hétben hetvenszer annyi ügyfelet veszített, mint ahányat nyert, de a múlt évi favoritot, az Uniqát is csupán fele annyi autós választja, mint ahány innen más biztosítóhoz szerződik.
A piacvezető Allianzot az újonnan nyert szerződésekhez képest háromszor többen hagyják el.

A vesztesek között van még a Posta biztosító is, míg a Genertel, a Groupama, a K&H és a Waberer Hungária minimum kétszer annyi új szerződést kötött eddig, mint ahányan tőlük elszerződtek.
Bár a megkötött szerződések száma alapján csak hatodik, a legjobb arányt az Aegon mondhatja a magáénak: több mint háromszor annyi autós kötötte meg itt jövő évi kötelezőjét, mint ahány elhagyta a társaságot.

A Netrisk szerint viszont az erős márkákat akkor is változatlanul sokan választják, ha máshol olcsóbb ajánlatot kapnak. A gyengébb márkákat sokszor akkor sem, ha a legjobb árat kínálják. A márkák versenyében jelenleg a Generali vezet, csaknem háromszor több szerződést kötött ugyanis, mint ahányszor elsőként végzett az árversenyben. Hasonlóan jó „márkaértékben” az Allianz. Bár a kalkulációk alig 1,5 százalékában adta a legjobb árat, a megkötött szerződésekből 3,4 százalékkal részesedett. Valamivel több mint kétszer többször választották tehát, mint ez csupán a díj alapján indokolt lenne. Az Allianznál az újrakötések aránya is átlag feletti: az új szerződések több mint felét a társaság eddigi ügyfelei adták. A pozitív megítélésű társaságok között van még a Genertel, az Aegon, a Groupama, a K&H, az MKB, a Posta és az Uniqa.

A Genertel az eddigi adatok alapján igen optimista, hatvanezer új kötésre számít – derül ki a társaság közleményéből. „Erre jó esélyünk van, hiszen a különböző kalkulátorok szerint második helyen állunk az új szerződéskötéseknél, csupán egy biztosító előz meg minket” – emelte ki Csikós Dániel vezérigazgató. A Genertel tapasztalatai szerint, míg a kgfb-kampány első pár napja viszonylag csendesen telt, az elmúlt napokban már gyorsabb ütemben emelkedik a kötések száma: az autósok egyre nagyobb számban járnak utána, érdemes-e új kötelező-szerződést kötniük. Idén is egyre többen vannak, akiknél az ár mellett az számít, hogy a biztosító milyen kiegészítőt kínál a kötelező mellé.

A társaság szerint az idén is estek a díjak tavalyhoz képest, de a csökkenés már nem annyira számottevő, hogy ne merüljön fel az autósban; talán jobban jár, ha szimpla kötelező biztosításváltás helyett inkább kiegészítő terméket választ a kötelezője mellé. Az eddig befutó adatok alapján jól látszik, hogy a kiegészítőt választók közül a legtöbben a lopáscascót, a már tavaly is népszerű minicasco extrát és az assistance szolgáltatást választják a Genertel kötelező biztosítása mellé.

Egyre több a négyjegyű nettó tarifa

Míg tavaly az autósok 19 százaléka találkozhatott 8 ezer forint alatti kötelezős ajánlattal, idén ez az arány 34 százalékra nőtt, a legalacsonyabb ajánlatok már 6000 forint környékén járnak, a baleseti adót nem beszámolva – közölte a kotelezo.hu. Az idei kampányban már több mint egymillió autós találhat nyolcezer forintnál olcsóbb kötelezőt. A legjobb ajánlatok között jellemzően néhány száz forint a különbség, ezért a biztosítást váltók 44 százaléka már nem az árlista első helyén szereplő biztosító ajánlatát fogadja el, nagyobb szerep jut az ismertségnek, a szimpátiának.

Életkor alapján a legnagyobb díjcsökkenés a 25 év alatti szerződőknél tapasztalható, akiknek átlagdíja a tavalyi 30 ezerről 22 ezer forintra esett, ám ők még így is pontosan kétszer annyit fizetnek a kötelezőért a teljes átlagnál. Fennmaradt ugyanakkor budapesti és vidéki átlagdíjak közötti különbség. Egy átlagos budapesti autós idén is csaknem 60 százalékkal drágábban köt biztosítást, mint vidéki társa: a budapestiek díja 15 800 forintra csökkent, miközben egy átlagos vidéki autós 9900 forintot költ újonnan megkötött kötelező biztosítására.

Életkor alapján a legnagyobb díjcsökkenés a 25 év alatti szerződőknél tapasztalható, akiknek átlagdíja a tavalyi 30 ezerről 22 ezer forintra esett, ám ők még így is pontosan kétszer annyit fizetnek a kötelezőért a teljes átlagnál. Fennmaradt ugyanakkor budapesti és vidéki átlagdíjak közötti különbség. Egy átlagos budapesti autós idén is csaknem 60 százalékkal drágábban köt biztosítást, mint vidéki társa: a budapestiek díja 15 800 forintra csökkent, miközben egy átlagos vidéki autós 9900 forintot költ újonnan megkötött kötelező biztosítására. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.