A MasterCard célja, hogy a jövőben minden internethez kapcsolódó eszközön vásárolni is tudjanak majd a felhasználók, de a kártyatársaság már a jelenben is számos megoldást dolgozott ki, hogy a felhasználókat felkészítse a holnap fizetési technológiáinak használatára. A távoli fizetést lehetővé tévő MasterCard Mobile már több mint 200 000 felhasználó telefonján van jelen.
A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai szerint már több mint 21 000 egy érintéses technológiával működő terminál található országszerte, amely közeli fizetést tesz lehetővé a felhasználók számára. Az egy érintéses fizetés egyre népszerűbb Magyarországon, az ilyen típusú technológián alapuló PayPass bankkártyák száma idén átlépte az egymilliós határt.
Az egy érintéses fizetés nem csak bankkártyával, hanem mobiltelefonon keresztül, a bankkártya regisztrálásával is lehetséges. A MobilTárca Szövetség szervezésében, a magyarországi mobilszolgáltatók, a MasterCard, az OTP Bank és a Supershop hűségprogram részvételével indított kísérleti program keretében jelenleg ezer felhasználó teszteli a mobiltelefonos közeli fizetés előnyeit.
„A bankkártyák telefonba költözése egyszerűsíti a fizetési folyamatot azáltal, hogy elég egyetlen eszközt magunknál tartanunk, és ha fizetni akarunk, akkor azonnal és egy helyen választhatunk az összes bankkártyánk közül, így kényelmes és biztonságos fizetési módot nyújt a felhasználóknak” – mondta Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője.
A mobiltelefonba regisztrált bankkártya azért is hasznos a vállalat szerint, mert a statisztikai adatok azt mutatják, hogy amíg a bankkártya elveszítését átlagosan másfél óra múlva veszi észre a tulajdonos, addig ez az időtartam mobiltelefon esetében alig 20 perc. Jelentősen rövidül tehát a kártyahasználat letiltásáig tartó időtartam is.
Az eNet felmérése szerint a magyar felnőttek 29 százalékának volt okostelefonja tavaly év végén, közülük a felhasználók 60 százaléka használja internetezésre a telefonját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.