BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb: 300 forint spórolás, ki nyert a legtöbbet?

300 forinttal, azaz 2,7 százalékkal csökkent a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást (kgfb) váltók kötési átlagdíja tavalyhoz képest az év végi kampányidőszak első hetének adatai szerint – mondja a PBA Biztosítási Alkusz saját online portfolióján végzett számításai alapján. Most átlagosan 10 900 forintos éves díjjal lehet számolni. 9 százalékkal több férfi és 7 százalékkal több fővárosi autós kötötte át évfordulós biztosítását, mint 2012 ugyanezen időszakában. A kampány alatt legtöbb ügyfelet szerző biztosítók ranglistáján az eddigi adatok szerint az Allianz vette át a vezető szerepet a K&H-tól.

10 900 forintra csökkent a kötelező biztosítás tavaly még 11 200 forintos kötési átlagdíja az idei kampányban, derül ki abból a kalkulációból, amelyet a kötelező kampány első 5 napjának adatai alapján készített saját portfolióján a PBA Biztosítási Alkusz. Ez 2,7 százalékos esést jelent, vagyis a díjcsökkenés minimális, főként, ha azt tekintjük, hogy 2012-ben 2011-hez képest még 2000 forintot spórolhatott az, aki átkötötte biztosítását az év végén. „Mi már a biztosítók november eleji tarifahirdetése előtt is bizonyos szegmensekben árcsökkenést, azaz tényleges átkötési potenciált prognosztizáltunk” – mondja Waldmann Péter, a PBA online üzletágának vezetője. „Amint azt is jeleztük: valódi megtakarítást nem is ezzel, hanem a lakás- vagy casco biztosítások együttkötésével lehet elérni. Ilyen esetekben akár felére is eshet a kötelező díja.” A szakember szerint az előző esztendőkhöz képest többen nem tudnak átkötni, mert a díjak megemelkedtek, viszont akiknek sikerül, azok átlagosan olcsóbban kötnek új kötelezőt, mint tavaly.

A PBA tarifáló rendszerének adatait elemezve az is kiderült, hogy jelentős a változás a biztosítók dominanciájában. A tavalyi kötelezőkampányt a K&H Biztosító nyerte 25 százalékos részesedéssel, őt követte a Genertel és a Wabard. A jelenlegi adatok szerint azonban utóbbi két biztosító 2013-ban leszorul a képzeletbeli dobogóról. Az élen ugyanis az Allianz jár közel egyharmados aránnyal, míg a K&H a harmadik helyre szorult 12 százalékkal. „Az erősorrend változásából elsősorban arra lehet következtetni, mely biztosítók akarnak alacsonyabb tarifákkal új ügyfelekhez jutni, remélve, hogy más, nyereségesebb termékeket is vásárolnak majd tőlük” – mondja dr. Vass Gábor, a PBA szakmai vezetője.

Változott az átkötők földrajzi eloszlása is. Tavaly az első heti aktivitások csak 18 százaléka volt budapesti, míg az idei kampány ugyanezen időszakában ez 25 százalékra nőtt – természetesen ehhez képest csökkent a vidéki szerződők aránya. Mindez azért meglepő, mert a PBA felmérése szerint éppen a vidéken élők köthetik át olcsóbbra biztosításukat, amíg a budapestiek átlagosan 1 százalékos díjemelkedésre számíthatnak.

Az első időszakban felére esett a céges autóra kgfb-t átkötő jogi személyek aránya: 2012-ben az összes szerződő 4 százalékát adták, most csak 2-őt. 7 százalékkal kevesebb hölgy választott másik kötelezőt, ám a férfiak még nagyobb arányban domináltak, mint eddig, már az eddig átkötők háromnegyedét ők tették ki. Ez 9 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.