BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesen követik a piacokat befektetéskor

Fontos a diverzifikáció – véli az Aegon Befektetési Alapkezelő kutatásában megkérdezettek négyötöde. Az alapkezelő 13 ezer embert kérdezett meg online felmérésében.

Tuli Péter, az Aegon Alapkezelő munkatársa szerint ez az eredmény azt mutatja, hogy növekszik a megtakarítások kezelésével kapcsolatos tudatosság, és a lakosság egyre inkább felismeri annak jelentőségét, hogy a megtakarított pénzt nem szabad kizárólag egy befektetési termékben tartani. A felmérés szerint az adott kérdésre választ adók 53 százaléka több szolgáltatónál tartja megtakarításait, 41 százalék azok aránya, akik csak egy szolgáltatót választanak erre a célra.

Az Aegon Befektetési Alapkezelő kutatása arra is választ keresett, hogy milyen forrásokból és gyakorisággal szerzik a válaszadók a befektetésekkel kapcsolatos információkat, és mi alapján hozzák meg a döntéseiket. Az eredmények szerint a válaszadók egyötöde hetente, csaknem fele ennél ritkábban, 18 százaléka pedig egyáltalán nem kíséri figyelemmel a tőke- és pénzpiacok mozgását. A befektetési döntést meghatározó információk közül a sajtóban megjelenő hírek, valamint a befektetési termék korábban elért hozama bizonyult a legfontosabb adatnak a befektetések kiválasztásánál. A családtagok, ismerősök véleménye szintén fontos a döntés meghozatalakor.

A kutatás eredményeiből az is kiderült, hogy miközben a befektetési döntések egyre inkább mindennapossá válnak a lakosság körében, a profi szakértők tanácsát sokan fontosnak tartják. A megkérdezettek 58 százaléka szerint „kellő körültekintéssel bárki számára kifizetődő lehet a tőkepiaci befektetés”, 42 százalékuk szerint viszont „a befektetési piacon csak az igazán profik tudnak pénzt keresni”. A válaszadók 61 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy a „nagy múltú cégek tanácsadói hasznosak, mert átlátják a piaci folyamatokat”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.