BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Időskorukban is dolgozni fognak a magyar munkavállalók

Negyedik éve folyamatosan javul Magyarország nyugdíjfelkészültséget tükröző ARRI-pontszáma, ám az elért 5,1 ponttal még mindig csak az utolsó előtti helyen állunk a felmért tizenöt országból az Aegon kutatása szerint. A magyar lakosság 77 százaléka úgy véli, a mai fiatalok sokkal rosszabb helyzetben lesznek időskorukban a mostani nyugdíjasoknál. Ez a nézet a 18–24 év közöttiek esetében még csak 72 százalék, a 45–54 közöttieknek viszont már 82 százaléka gondolkodik így.

Aggodalomra ad okot, hogy a magyarok csak a harmincas éveik végére, a negyvenes éveik elejére alakítják ki a megfelelő megtakarítási szokásaikat. Ez túl későn van ahhoz, hogy az általuk elvárt életszínvonalat biztosítani tudják maguknak időskorukra. A megkérdezettek egyébként átlagosan az aktív kori jövedelmük 83 százalékát szeretnék megkapni nyugdíjként.

A nemzetközi összehasonlításban a magyarok támaszkodnak leginkább a kötelező állami nyugdíjrendszerre, és legkevésbé éreznek személyes felelősséget, vagy gondolnak az öngondoskodásra – ez tükröződik az alacsony nyugdíj-felkészültségi indexben is. A magyar munkavállalók több mint 40 százalékának semmilyen terve nincs a nyugdíjaséveire, és pusztán 16 százalék érzi magát felkészültnek abban a tekintetben, hogy mennyit tesz félre nyugdíjcélra.

A magyarok idősebb korukban ugyanúgy szeretnének utazgatni, új hobbikat, szabadidős elfoglaltságokat találni, vagy a barátokkal és a családdal együtt lenni, mint nyugat-európai társaik. A többség tisztában van azzal, hogy valószínűleg a nyugdíjkorhatár elérését követően is munkát kell vállalnia életszínvonalának fenntartásához. A munkavállalóknak csupán 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a nyugdíjkorhatár elérésekor abbahagyja a munkát, több mint 50 százalékuk gondolja úgy, hogy folytatni fogja. Sőt több mint 22 százalék tervezi, hogy – legalább részmunkaidőben – szinte élete végéig dolgozni fog.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.