A taxi a múlt, a jövő egyértelműen az utazásmegosztó szolgáltatóké – derül ki az észak-amerikai személyszállítási piacot feltérképező legújabb kutatásból. A fuvardíjak elszámolásában tevékeny Certify szoftvertársaság adatai szerint az idei harmadik negyedévben megtörtént a fordulat, az üzleti vállalkozások körében az Uber és a Lyft több fuvart vállalt, mint a hagyományos taxis társaságok és az autókölcsönzők együttvéve.
A feldolgozott közel tízmillió fuvar 48 százalékát az Uber, négy százalékát pedig a Lyft bonyolította le. A magyarországi tevékenységét a sofőrökre kiszabható súlyos retorziók miatt a nyáron felfüggesztő Uber egy évvel ezelőtt 31, kisebb versenytársa, a Lyft 3 százalékkal részesedett az üzleti fuvarok jól fizető tortájából. Az előzés kódolva volt, hiszen a mostani második negyedévben ketten együtt már 49 százaléknál jártak, miközben bérelt autóknak 37, a taxisoknak 14 százalék jutott. A VentureBeat tovább ment: kivette a statisztikából a torzító tényezőként is értelmezhető bérelt autókat, mivel ezekkel vidékre is lehet menni, miközben a többi szolgáltató településen belül vállal fuvart. Így viszont felborult a mérleg: az Uber 75 százaléka mellett a Lyftnek 6 százalék maradt, míg a taxisok a fuvarok 19 százalékával kellett beérjék a szeptemberrel zárult negyedévben. Ez durva átrendeződés, ha azt veszük, hogy 2014 elején még 82 százalék volt a taxitársaságok piacrésze.
Travis Kalanick, az Uber társalapító-vezérigazgatója a napokban jelentette be, hogy havi átlagban globálisan már több mint 40 millió aktív felhasználót szállítanak, sofőrjeiknek pedig szeptemberben 1,5 és 2 milliárd dollár közötti összeget fizettek ki. Becslésük szerint egy átlagos Uber felhasználó havi 50 dollárt hagy náluk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.