BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kibékült a Heineken ésa Csíki Sör Manufaktúra

Megállapodásra jutott tegnap a Csíki Sör márkanév használatáról a Heineken Románia és az Igazi Csíki Sört levédő Csíki Sör Manufaktúra (Lixid Project SRL). A két cég közös közleményben tudatta: az elmúlt időszakban folytatott konstruktív tárgyalások után mindkét fél érdekévé vált, hogy a Csíki Sör márkanév körüli vita barátságos úton rendeződjék. Így megegyeztek abban, hogy a Ciuc és a Csíki Sör márkanevek egymás mellett békében meg fognak férni a piacon, egyúttal minden peres eljárást megszüntetnek. Lapunk megkeresésére John-Paul Schuirink, a Heineken globális kommunikációs igazgatója közölte: a vállalat elismeri a Csíki sör jelentőségét és azt az érzelmi értéket, amit a márka Romániában és Magyarországon a sörfőzőknek és a fogyasztóknak jelent. Hozzátette: a Heineken ugyanígy mindig, mindenhol ki fog állni saját hagyományai, védjegyei mellett, beleértve a legendás vörös csillagot.

Az ügy előzménye, hogy a csíkszentsimoni manufaktúra és a holland söripari konszern perre ment a Csíki Sör védjegyhasználata miatt, január végén pedig a szucsávai (suceavai) táblabíróság betiltotta az Igazi Csíki Sört. A székelyföldi gyártó erre reagálva ideiglenesen Igazi Tiltott Sörre keresztelte át a terméket. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Heineken bojkottjára szólított fel, egyúttal Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettessel az önkényuralmi jelképek kereskedelmi hasznosításának tilalmáról terjesztett be törvényjavaslatot a Heineken vörös csillaga miatt. Lázár el is látogatott a csíki sörgyárba, hogy személyesen egyeztessen Lénárd Andrással, a cég tulajdonosával.

A megegyezés épp egy időben született meg azzal, hogy a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) közölte: tavaly 6,7 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető gyártó: a Borsodi, a Dreher, a Heineken és a Pécsi Sörfőzde, valamint a hazai piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg. Ez 2,5 százalékos növekedés tavalyelőtthöz képest, a javulás kizárólag az exportnak tudható be, amely 40 százalékkal nőtt egy év alatt.

Schillinger Attila, az MSSZ igazgatója elmondta: míg a hazai sörfogyasztást 2015-ben a rendkívül forró nyár növelte, addig tavaly a második negyedéves időszak volt a legerősebb, részben a magyar labdarúgó-válogatott júniusi Eb-szereplésének köszönhetően. Schillinger szerint Magyarországon a sör adóterhelése regionális tekintetben is kimagasló. A költségvetés a hazai sörgyártók által megtermelt GDP 83 százalékát vonja el különböző adók és járulékok formájában, míg más iparágakban ez 50 százalék körüli. Ennek ellenére jelentős foglalkoztató maradt a söripar, a teljes értékláncon keresztül 24 ezer főnek ad munkát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.