A két gigász csatájából ezúttal a Boeing került ki győztesen a múlt héten zárult párizsi repülőshow-n. Az ágazat legjelentősebb vásárán az utóbbi években a hazai pályát élvező Airbus volt a nyerő, mi több, számszakilag ezúttal is az élen végzett: a páneurópai gyártótól 144 új gépet rendeltek, 132 darabot az A320-as család keskeny és 12 darabot a széles törzsű modelljéből. A legnagyobb tételt a General Electric lízingcége, a GECOS adta fel száz darabbal.
A Boeing ugyanakkor „csak” 134 gépre leadott és visszaigazolt megrendelésről számolt be Párizsban, közte 97 darab 737s-esről és 37 széles törzsűről. A mérleg nyelvét a Qatar Airways által hivatalosan is visszaigazolt, 20 darab 737 MAX 8s típusú gépből álló flottamegrendelés jelentette, ám ezt nem részletezett okokból a Boeing nem tüntette fel hivatalos záró sajtóközleményében. A megrendelések összetételét nézve viszont így is, úgy is a Boeing lett a nyertes, mivel a széles törzsűekre kapott megrendeléseinek aránya jóval magasabb, s ezeknek a modelleknek az ára jellemzően duplája a keskeny törzsűekének.
A szerződés előszobájaként értelmezett elkötelezettségek versenyében döntő fölényt hirdettek az amerikaiaknak. Összesen 437 gépük megvásárlására tettek szándéknyilatkozatot, amelyek után később következik a részletek kidolgozása és az ügylet jogi megpecsételése. Ebből a volumenből 293 volt a bemutató sztárjának kikiáltott új modell, a 737 MAX 10-es, amely a család legnagyobb tagja lesz. Ehhez jött még 19 darab széles törzsű Dreamliner a 787-es családból, majd az utolsó percekben még regisztráltak egy 125 darabos tételt, amelyet egy meg nem nevezett érdeklődő tett a 737 MAX 8s típusú repülőkre.
Ehhez képest az Airbus összesen 182 gépre szóló szándéknyilatkozatot tudott felmutatni, ebből 174 szólt az A320-as családra és nyolc az A330neóra. Az Airbus visszafogottabb teljesítménye meglátszott az árfolyamon is, amely heves mozgások közepette egyetlen centtel „erősödött” a héten. Igaz, a Boeing sem robbantott, kurzusa kereken 2 százalékkal ment feljebb.
A Boeing hatékonyságnövelési célból 200 embert bocsát el a charlestoni gyárából, amelyet februárban Donald Trump elnökként elsőként látogatott meg, s ahol kijelentette, hogy minden egyes amerikai munkahelyért harcolni fog, s azt ígérte, nem fognak csalódni benne. Ehhez képest ez a harmadik, Trump által meglátogatott üzem, ahol azóta leépítéseket jeleztek. A legnagyobb, 600 fős karcsúsítást épp abban az indianai Carrier légkondicionálóüzemben, amelynek áthelyezését Mexikóba Trump decemberben a helyszínen „személyesen akadályozta meg”, hogy megmentsen 1100 munkahelyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.