Összességében az első nyolc hónapban 3 millió 900 ezer VW márkájú járművet értékesített a konszern világszerte, 1,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A növekedés leginkább a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető.
Németországban éves szinten 11 százalékkal, 37 ezerre csökkent a VW márkájú járművek értékesítése az év nyolcadik hónapjában, amelynek döntően az az oka, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a dízeljárművektől, mivel a német nagyvárosok keresik a megoldást a lakott területek légszennyezésének csökkentésére, Stuttgartban és Münchenben ennek keretében felmerült a kevésbé korszerű dízeljárművek kitiltásának az ötlete is a városközpontokból.
A dízelmotorok kitiltásának és károsanyag-kibocsátásának napirenden tartása a közbeszédben a dízeljárművek ellen indított kampány része, az intenzív kampánynak meg is lett a hatása, a dízelautók piaci részaránya csökken – jelentette ki korábban Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója.
Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.
A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy a következő öt évben kilencmilliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.