A következő években a globális autópiac valószínűleg már csak mérsékelt ütemben bővülhet tovább, de erős globális különbségeket mutatva, hiszen az amerikai autópiac csökken, Európa tízéves csúcson van, Dél-Európában pedig két számjegyű növekedés lehet. A globális stagnálás ellenére a városi terepjárók (SUV) térnyerése folytatódhat, ami pozitívan befolyásolhatja az autógyártók jövedelmezőségét, hiszen ezek a modellek egyrészt magasabb áron értékesíthetők, másrészt a profitmarzs is jellemzően magasabb rajtuk. A Volkswagen előrejelzése szerint 2020-ra Észak-Amerikában minden második, Európában pedig minden harmadik gépkocsi ebbe a kategóriába tartozhat.
A Volkswagen eredményhányada a következő években tovább javulhat. Ez több tényező együttes hatásának tulajdonítható. Egyrészt a már említett SUV-szegmens növekedése magyarázza a magasabb marzsokon keresztül, de ennél fontosabb, hogy 2017-hez képest középtávon csökkenhet a kutatás-fejlesztési (k + f) kiadások és a beruházások aránya is. A k + f-kiadások a jelenlegi 6,7 százalékos árbevétel-arányos értékről 6 százalékra csökkenhetnek. A beruházások (Capex) az árbevétel 6,6 százalékáról szintén 6 százalékra mérséklődhetnek. Míg előbbi az eredményre is közvetlenül pozitív hatással van, addig utóbbi inkább a cash flow áramlást doppingolja, de kedvező hatása a kisebb amortizáción keresztül átgyűrűzik az adózott eredménybe is.
A költségek lefaragását az teszi lehetővé, hogy 2015-ben, a dízelbotrányt követően átfogó átalakítás kezdődött a cégnél, például a SUV-modellek számának növelése, az elektromos technológiák fejlesztése, ami anyagi ráfordítást is igényelt. Így a következő évekre várt csökkenés inkább csak normalizációnak tekinthető.
A többi szektortárssal összehasonlítva a Volkswagen kimondottan olcsónak tűnik, hiszen az előretekintő EV/EBITDA hányados a mostani 2,3 körüli értékről 2 környékére csökkenhet, ami kimondottan attraktívnak számít, hiszen az iparági átlag ennek több mint a duplája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.