A frankfurti DAX összetevői közül az autóipari cégek részvényei kiemelkedően magas osztalékhozamot biztosítanak a részvényeseknek. A Daimler-papírok tulajdonosai 5,2 százalékos, a BMW részvényesei pedig 4,6 százalékos osztalékhozamot realizálhatnak.
A magas autóipari osztalékhozamok elsősorban azzal magyarázhatók, hogy alacsony szorzón forognak ezek a papírok. Ez azt jelenti, hogy nem az osztalék mértéke emelkedett, hanem az árfolyamok csökkentek az elmúlt időszakban
– mondta Móró Tamás, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető stratégája, aki rámutatott, hogy a szektort három meghatározó hatás tartja nyomás alatt.
A jövő autói elektromos hajtásúak lehetnek, s ezek még sok befektetést igényelnek. Az önvezető autózáshoz szintén sok forrásra van szükség, és még az is bizonytalan, hogy miként alakítja át a hétköznapi autóhasználati szokásokat. Az autómegosztás térnyerése miatt még az is kérdés, hogy a következő évtizedekben kik lesznek az autók tulajdonosai, márpedig ez nagy hatással lesz az autógyártók értékesítési megoldásaira. „Az üzleti modellek bizonytalanságai miatt a befektetők óvatosak, mert valószínűleg romlik majd a szektor készpénztermelő képessége, és emiatt alacsonyabbak lehetnek az osztalékok” – hívta fel a figyelmet a vezető stratéga.
A Daimler és a BMW is dobogós cég a DAX osztalékhozam-listáján, közéjük a rendkívüli események nélküli időszakokban hagyományosan jó osztalékfizetőnek számító biztosítók közé tartozó Münchener Rückversicherungs fért be, pedig – a listán ötödik Allianzcal együtt – érintették a tavalyi hurrikánszezon kapcsán felmerülő rendkívüli kifizetések. A biztosítók osztalékfizetése egyébként pont a rendkívüli események miatt meglehetősen változékony. Negyedik helyre az osztalékpapírnak számító Deutsche Telekom futott be.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.