A konszern honlapján kedden publikált mérlegbeszámoló alapján
a BMW AG az első negyedévben 605 333 BMW, MINI és Rolls-Royce márkájú személygépkocsit szállított ki megrendelőinek, 0,1 százalékkal többet a 2018 első negyedévi 604 629 autónál, miközben a világpiaci személygépkocsi forgalom az első negyedévben 5,2 százalékkal csökkent.
A csoport BMW márkából 0,4 százalékkal többet, 519 ezret szállított ki 517 ezer után, a MINI márkából 1,8 százalékkal kevesebbet, 84 ezret 86 ezer után, a Rolls-Royce márkából pedig 49,4 százalékkal többet, 1206-ot 807 után. A MINI eladásai csökkentek ugyan, de az idei első negyedéve még ezzel együtt is a márka történetének második legjobb első negyedéve lett.
Az idei volt a BMW AG csoport sorban a kilencedik első negyedévi eladási rekordja. A kiszállítások 0,1 százalékos növekedése mellett a gyártott darabszám az első negyedévben 1,3 százalékkal 672 ezerre növekedett 663 ezerről.
A 3,1 százalékkal zsugorodó európai autópiacon a BMW 0,1 százalékkal növelte eladásait, ezen belül Németországban 6,3 százalékkal, Nagy-Britanniában 1,8 százalékkal. A német autópiac összességében mindössze 0,2 százalékkal bővült az első negyedévben, a nagy-britanniai pedig 2,4 százalékkal zsugorodott. Az első negyedévben 10,1 százalékkal zsugorodó kínai piacon pedig a BMW 10,2 százalékkal növelte eladásait.
A BMW AG 22,462 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el az idei első negyedévben, 0,9 százalékkal kisebbet a 2018 első negyedévi 22,665 milliárd eurónál. Ezen belül a személygépkocsi üzletág forgalma 0,6 százalékkal 19,213 milliárd euróra csökkent 19,326 milliárd euróról.
A BMW AG csoport adó előtti nyeresége 75,7 százalékkal 762 millió euróra csökkent 3,139 milliárd euróról, ezen belül a személygépkocsi üzletág idei első negyedévi adózás előtti nyeresége 27 millió euró veszteségbe fordult az egy évvel korábbi 2,281 milliárd euró nyereségből.
A csoport első negyedévi nettó nyeresége 74,2 százalékkal 588 millió euróra csökkent a 2018. első negyedévi 2,282 milliárd euróról. A személygépkocsi üzletág nettó nyeresége az adó előttivel szemben már nem lett negatív, 24 millió euróra csökkent 1,636 milliárd euróról.
A BMW csoport 1,4 milliárd eurót különített el első negyedéves eredménye terhére a német autógyárak között az emissziós értékek mérésében létrejött állítólagos megállapodás miatt az Európai Bizottságnál indult kartellvizsgálatot esetleg követő bírság fedezeteként. Emiatt éves tervében is 4,5-6,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőségre számít személygépkocsi üzletágában a 2018-as 7,2 százalék után.
A BMW csoport eladásainak „kismértékű” növekedését várja az idén a 2018-as 2,490 millió kiszállított személygépkocsi után. Adó előtti eredménye a tavalyi 9,627 milliárd euró után az idén 9,815 milliárd euróra emelkedik, a konszernnél foglalkoztatottak száma pedig a tavalyi 135 ezres szinten stagnál majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.