Jelentős növekedést ért el az Adidas mind a bevételek, mind az eredményesség terén – derül ki a német sportszergyártó tegnap publikált harmadik negyedéves gyorsjelentéséből. A vállalat vezetése az utolsó három hónapban további bővülésre számít, így a cég minden bevételi rekordot megdönthet az idén.
A harmadik negyedévben 6 százalékkal csaknem 6,5 milliárd euróra emelkedtek az Adidas bevételei, miközben a működési eredmény 897 millió euróra nőtt. Mindkét érték meghaladta az elemzők által vártat, ami mindenképpen pozitív lehet a cég részvényesei számára. A bevételek összetétele jelentősen eltér a fő vetélytárs Nike-nál látottaktól. Amíg az amerikai cég elsősorban Kínában ért el kiugró növekedést (27 százalék), addig az Adidas Európában tudott váratlant húzni, és az alapvetően zsugorodó piacon
3 százalékos növekedést produkált. Kasper Rorsted vezérigazgató szerint részben ennek is köszönhető, hogy a kereskedelmi háború hatásai egyáltalán nem érzékelhetők az Adidas számain. Azt is elmondta, hogy a jelenlegi tendenciákat figyelve kiemelkedő negyedik negyedéves teljesítményre számítanak, ami újabb rekordokat hozhat a cég életében.
Szintén növelheti a márka népszerűségét, hogy megállapodást kötöttek a Nemzetközi Űrállomás kísérleti laboratóriumával, ahol a felküldött Adidas cipők habkönnyű talpszerkezetének tesztelését végzik majd a súlytalanság körülményei között. A vártnál jobb eredmények és a cég lehetőségei révén joggal lehet számítani arra, hogy az augusztus óta oldalazásba átcsapott részvényárfolyam visszatér az év első felét jellemző lendületesen emelkedő pályára. A január és augusztus közötti időszakban több mint 60 százalékos volt az árfolyam-emelkedés.
A technikai kép szerint az árfolyam töretlenül emelkedő trendben van, és a negyedéves jelentést követő hirtelen kitörés ellenére is van még tér a hosszú távú emelkedéséhez. A Bloomberg adatai szerint a részvényt húsz elemzőcég ajánlja vételre, tizenketten tartásra, és mindössze egy akad, amelyik eladásra javasolja a papírt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.