A vártnál gyengébben sikerült az Adidas német sportcikkgyártó konszern tavalyi negyedik negyedéve, ráadásul az új koronavírus által okozott járvány súlyos, akár egymilliárd eurós bevételkiesést eredményezhet az idei első negyedévben.
A szerdán nyilvánosságra hozott gyorsjelentés adatai szerint a bajorországi központú vállalat a december 31-én befejeződött három hónapban
5 milliárd 838 millió euró árbevételre tett szert, ami éves összevetésben 11,5 százalékos emelkedést jelent.
Az Adidas bevételei Európában 15,2 százalékkal, Észak-Amerikában 13,7 százalékkal, a legnagyobb forgalommal bíró ázsiai-csendes-óceáni térségben pedig 15,9 százalékkal nőttek október-decemberben.
A vállalat működési nyeresége 89,5 százalékkal, 245 millió euróra, nettó nyeresége pedig 54,2 százalékkal 166 millió euróra emelkedett. A folyamatos tevékenységből származó profit 93,9 százalékkal, 181 millió euróra nőtt, a részvényesekre jutó tiszta haszon pedig 54,0 százalékkal, 167 millió euróra, részvényenként 92 eurócentre nőtt.
Elemzők 5,88 milliárd dolláros bevétel mellett 288 millió euró működési nyereséget vártak.
A tavalyi év egészében az Adidas bevételei 7,9 százalékkal 23 milliárd 640 millió euróra, működési nyeresége 12,4 százalékkal, 2,66 milliárd euróra, a nettó haszna pedig 16,0 százalékkal, 1 milliárd 977 millió euróra nőtt. A vállalat vezetése részvényenként 3,85 eurós osztalék kifizetését javasolja.
A menedzsment arra számít, hogy árfolyamhatástól megtisztítva idén 6-8 százalékkal nő az Adidas konszern bevétele a tavalyi 6 százalék után, a folyamatos tevékenységből származó adózott eredmény pedig 10-13 százalékkal. Az árbevétel-arányos működési eredmény 11,5-11,8 százalékkal növekedhet a tavalyi 11,3 százalékos emelkedés után. Ebben az előrejelzésben azonban még nem számoltak a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásaival.
A jelenlegi várakozások szerint az Adidas január-márciusban 800 millió és egymilliárd euró közötti bevételtől eshet el a Kínai Népköztársaságot, Makaót, Hongkongot és Tajvant magában foglaló térségben a koronavírus-járvány miatt, ami a működési nyereséget 400-500 millió euróval csökkentheti. Miközben ebben a régióban mostanra enyhén javult a helyzet, Japánban és Dél-Koreában elkezdett csökkenni a forgalom, és nem tudni, hogy a világ más országaiban miként befolyásolja az üzletmenetet a gyorsan terjedő járvány.
Az Adidas cipőinek és ruházati termékeinek majdnem egyötödét Kínában gyártja. A gyárak többsége már újra működik, és az Adidas globális ellátási láncaiban eddig nem okozott zavarokat a járvány.
Az Adidas 0,91 százalékos mínuszban, 219 eurón nyitott a frankfurti tőzsdén, de pár perc múlva már 6,5 százalék körüli veszteségben állt az árfolyam.
Az Adidas a világ mintegy 100 országában több mint 59 ezer munkavállalót foglalkoztat. Tavaly 1,1 milliárd terméket állított elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.