Nem volt könnyű negyedéve a Pfizernek, a gyógyszergyártó teljesítményét is visszavetették a tavaszi járványkorlátozások. A gyorsjelentésében csökkenő bevételekről és az előző év azonos időszakáénál 32 százalékkal gyengébb eredményről számolt be a vállalat. Augusztus elején az S&P 4 százalékos ez évi emelkedéséhez képest a Pfizer a mínusz 2 százalékával alulteljesítő. A helyzet azonban nem drámai, stabil jövőképével és értékelhető osztalékhozamával könnyen kaphat helyet egy piaci portfólióban.
A vállalat bevételcsökkenése elsősorban a generikus gyógyszerek értékesítéseinek a számlájára írható, a bevételek ebben a szegmensben 32 százalékkal mérséklődtek. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a Lyrica nevű készítmény szabadalma 2019-ben lejárt, így a vállalat már nem élvezi az ebből fakadó exkluzivitás hatását. Negatív hatással lehet a bevételekre az Upjohn nevű készítmény értékesítése a Mylan részére, hiszen a gyógyszer a bevétel mintegy 17 százalékát teszi ki. A menedzsment a fentiek ellenére bizakodó, és 48,6 milliárdról 50,6 milliárd dollárra emelte idei bevételvárakozását. Elsősorban a járványkorlátozások enyhítésének tudható be az optimizmus: a betegek visszatérése a háziorvosokhoz és a nem életmentő műtétek számának várható növekedése emelheti a bevételt.
Ezek mellett pedig természetesen ott van a Covid–19 elleni vakcina, amelyből jelentős mennyiség gyártására kapott megrendelést az előző negyedévben az államtól a Pfizer, de saját készítményén is dolgozik a BioNTech gyógyszergyártóval együtt. Július 27-én kezdődött a tesztelés újabb fázisa harmincezer résztvevővel, siker esetén pedig már októberben zöld lámpát kaphat az FDA-től a készítmény.
A generikus üzletág gyengélkedése ellenére tehát bőven van miért izgatottnak lenni Pfizer-részvényesként. Egy saját koronavírus-vakcinával a zsebében pedig nem kétséges, hogy újra a növekedés útjára lép a vállalat, ami mellé a most 4 százalék körüli osztalékhozam is kellemes adalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.