Érdemi hír nélkül is az 1300 forint környéki ellenállás közelében mozognak a Waberer’s-papírok, a fuvarozótársaság részvényárfolyama közel egyéves csúcsára ért augusztus második felében. Azóta az árfolyam többször visszatesztelte ezt az ellenállást, és továbbra sem mozdul ki az 1100–1300 forintos új komfortzónájából. Kedden 11 millió forintos forgalomban 1140 és 1190 forint között születtek kötések a papírra, az árfolyam az előző napi 1190 forinton zárt. A kurzus azután kezdett határozott emelkedésbe, hogy a logisztikai vállalat nagytulajdonosa sajtóhírek szerint a kiszállását fontolgatta. A részvények 72 százaléka felett rendelkező Mid Europa Partners befektetési alap pénzügyi tanácsadót is felkért a részesedés stratégiai opcióinak kiértékelésére, ezek egyike a pakett értékesítése lehet.
Bukta Gábor, a Concorde tőkepiaci elemzője úgy véli, inkább ez a fejlemény hajtotta fel a papírok árát a közelmúltban.
A többségi tulajdonosról megjelentek után elindulhatott egy olyan spekuláció, hogy a Waberer’s részvényeit esetleg kivezetik a tőzsdéről. Ebben az esetben viszont a jelenleginél magasabb áron kötelező vételi ajánlatot kellene hogy tegyen a cég a többi részvényesnek.
Az elemző szerint a vállalat sajáttőke-értéke papíronként 1700 forint körül van, ami a részvény hétfői záróáránál 30 százalékkal magasabb. A társaság papírjainak drágulása az elmúlt időszakban egy pesszimista végkifejletben gondolkodó spekulációt tükröz, pedig a fuvarozó több intézkedést is bevezetett a hatékonyabb működés érdekében. Ilyen volt a nemzetközi fuvarozási szegmens úgynevezett taxieljárásrendjének lecserélése, amelyet a kereskedelmisáv-modell váltott fel. Ezzel a fuvarrenddel az ismétlődő, szerződéses megrendelésekre és az Európán belüli főbb kereskedelmi útvonalakra összpontosítanak. Az elemző szerint ennek első pénzügyi jele már szeptember végén, a befektetők számára is megnyugtató harmadik negyedéves gyorsjelentés formájában érkezhet.
Bukta Gábor emellett arra is emlékeztet, hogy a vírushelyzet bizonyos pontokon még támogatta, támogathatja a cég működését. A szállítmányozó biztosítói üzletágának nyereségtermelő képessége minden bizonnyal javulni fog az idén, hiszen a járvány első hullámától, pontosabban a társadalmi korlátozások bevezetésétől kezdve jóval kevesebben közlekednek, emiatt kevesebb volt a baleset és az ezek után fizetendő kártérítés is. Továbbá az érvényben lévő vállalati hitelmoratórium és ennek esetleges kiterjesztése ismét lélegzethez juttatná a Waberer’st hitelei átütemezése révén.
Nyáron az Európai Bizottság elfogadta a régóta kritikákkal illetett mobilitási csomagot, amely a fuvarozókat és munkavállalóikat érinti. A fuvarozó menedzsmentje szerint, bár a szabálycsomag az elfogadott formában nem szolgálja a sofőrök munkakörülményeinek javítását, a társaság már az előírások elfogadása előtt megfelelt a legtöbb kritériumnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.