Tavaly tavasz óta a legtöbb cég életében egyre fokozódó nehézséget jelentett (és jelent még most is), hogy hogyan lehet az otthoni munkavégzésre kényszerült, elfáradt dolgozók és a szélsőségesen megváltozott körülmények között megőrizni a csapatszellemet, a közvetlen kapcsolatok értékének erejét, illetve valamilyen módon pótolni a személyes, munkától független találkozások, beszélgetések és általánosságban a viszontlátás élményét.
Ezzel kapcsolatban új feladatokkal szembesült a belső CSR, miközben a pandémia okozta egészségügyi és társadalmi helyzet a cégek külső CSR tevékenységének felelősségét is még tovább fokozta.
Ebből a hármasból született az az ötlet, hogy a csapat- és a versenyszellemet, valamint segíteni akarást párhuzamosan fűtsük fel, versenyezzünk egymással és önmagukkal, az összteljesítményünk eredményét viszont egy nagy csapatként tudjuk magunkénak, ezúttal egy más jellegű jó cél érdekében – mesélte a játék kezdeteiről Szőke Orsolya, az EXIM vezérigazgatói kabinet-, PR és kommunikációs vezetője. A kihívásokra egy kihívással válaszolt az EXIM, a magyar bankszektor exporthitel-ügynöksége; így kelt életre a #EXIM1000 játék, majd abból az EXIM-kihívás.
Januártól kezdték szervezni a programot: arra utaló jeleket, játékos feladványokat kaptak a kollégák e-mailben és az intraneten keresztül, hogy valami nagy dolog van készülőben. Mindenki kapott egy #EXIM1000 feliratú sportpólót, majd február 3-án, egy online all staff meeting alkalmával lehullott a lepel és elindították a – kihívásos alapon működő – játékot, amelynek lényege:
mozogjunk, sportoljunk egymástól távol, de mégis közösen; és gyűjtsünk össze együtt 1000 kilométert, mert minden kilométerünk 1000 forintot ér a Heim Pál Gyermekkórháznak.
A játék fontos pontja volt, hogy egyéni teljesítménnyel lehetett résztvenni, hozzájárulni a csapat összteljesítményéhez, és aki teljesítette a saját kihívását, hivatalosan át kellett adnia a képzeletbeli stafétabotot, ki kellett hívnia 3 másik kollégát a teljesítésre: sétáljanak, túrázzanak, fussanak, kerékpározzanak választásuk szerint, de minimum 3 km-t, csináljanak egy szelfit és egy sport app fotót, töltsék fel ezeket a játékra létrehozott exim1000.hu oldalra.
Az EXIM-csapat aktivitását, lelkesedését, versenyszellemét, összefogását, segíteni akarását mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a hagyományos csapatépítő vagy sportnapok létszámát is meghaladóan, 80 százalékos volt a részvételi arány és átlagosan fejenként több mint 28 km-t teljesítettek a „játékosok„.
A kihívásos elven működő kampány keretében 7 395 kilométert tett meg két hónap alatt az EXIM csapata.
A társaság a kollégák által megtett minden kilométer után így 7,395 millió forintot adományozott a Heim Pál Gyermekkórháznak. Az adomány átadására május 20-án, egy szűkkörű eseményen került sor a Heim Pál Gyermekkórházban.
A játék – a program Bankszövetségen keresztüli megismertetésének köszönhetően – EXIM-kihívás néven folytatódik egy másik, kiemelt bankpiaci szereplő csatlakozásával: a stafétabotot átvette az EXIM egyik legfontosabb partnere, a tavaly az Év Bankja 2019 EXIM-díjjal is elismert Raiffeisen Bank Zrt. A pénzintézet kollégái szintén a Heim Pál Gyermekkórházért fognak egyénileg, mégis egy nagy csapatként sportolni a következő hónapokban. ”Örömmel és nagy elkötelezettséggel csatlakoztunk a kezdményezéshez, reméljük, hogy a későbbiekben egy újabb bank folytatja tovább a programot.” – mondta Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketing-igazgatója.
Az Eximbank hétfői aukcióján EXIM 2022/2 sorozatú, valamint a 2027/1 sorozatú kötvényekből tartott rábocsátást. Mindkét kötvényből a tervezettnél többet tudott értékesíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.