A Pfizer 33,5 milliárd dollárra emelte a Covid-vakcinák idei értékesítésére vonatkozó becsléseit, a német BioNTech-el közösen fejlesztett oltóanyag 2021-es forgalma 29 százalékkal lehet több az amerikai gyógyszermulti eddigi várakozásánál. Az optimista előrejelzés oka, hogy
idén a különböző országok 2,1 milliárd adag oltóanyagot rendeltek a Pfizertől, ami 500 millióval több, mint amennyivel a gyártó eddig kalkulált.
A megugró keresletre reagálva az amerikai társaság 3 milliárd adag oltás előállítását tervezi, az ezen keletkezett hasznot 50-50 százalékban megosztja a cég a német partnerrel. A delta-variáns terjedése voltaképpen emeli a keresletet, bár a virológusok közt nincs egyetértés arról, hogy valóban szükséges-e az emlékeztető oltás(ok) felvétele, mindenesetre
a Pfizer elébe megy a folyamatoknak és augusztusban benyújtja a sürgősségi engedélykérelmet az emlékeztető oltásra.
Az amerikai versenytársak jóval alacsonyabb értékesítéssel számolnak, a Covid-oltások idén 2,5 milliárd dollárt hozhatnak a Johnson & Johnsonnak és 19,2 milliárdot a Modernának – írta a Pfizer jelentés apropóján a Reuters.
A Pfizer sikeres második negyedévet zárt, összesített árbevétele 19 milliárd dollár volt, 300 millió dollárral az elemzői várakozások felett. A részvényenkénti 0,98 dolláros, összesen pedig 5,6 milliárd dolláros adózott eredmény megfelelt a konszenzusnak ( tavaly ugyanebben az időszakban 0,78 dollár volt az EPS). Az egyszeri tételektől megtisztított második negyedéves EPS 1,07 dollár viszont már magasabb lett a 97 dollárcentes várakozásoknál. A jelentésből kiderül, a gyógyszergyártó óriás
az április-június időszakban 7,8 milliárd dollár bevételt realizált a Covid-oltások eladásán, a cég 9 milliárdos év/év alapú árbevétel-növekedésének zöme ennek volt köszönhető.
A negyedév végéig a BioNTech-hel közösen már több mint 1 milliárd dózis Covid vakcinát szállítottak le. Azt is bejelentették, hogy a kétdózisos Covid-vakcina végleges engedélyezését jövő januárra várják az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerfelügyelettől. A befektetői fókuszban lévő vakcina üzletág mellett összességében is pozitív a kép: az onkológiai termékek eladásából származó bevétel 19 százalékkal nőtt, a kórházi üzletág 21 százalékkal hozott többet, visszaesés csak az immunológia területen történt.
Módosult az éves terv is, a menedzsment új várakozása 78-80 milliárd dolláros éves forgalom és 4 dollár körüli részvényenkénti eredmény. Ennek főoka hogy a vakcinaüzletág minden más divíziót maga mögé utasított a Pfizeren belül: az első félévben elért 33,5 milliárd dolláros forgalom majdnem felét (14 milliárd dollár) már e divízió szállította. A járvány előtt a részleg csak 200 millió vakcinát gyártott évente. A gyorsjelentést követően a Pfizer részvények csak minimálisan drágultak a nyitás előtti kereskedésben, az éves teljesítményük plusz 14 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.