India 2024-re a világ ötödik legnagyobb részvénypiacává válhat, megelőzve a brit piacot is a Goldman Sachs szerint – írja a CNBC. Az ország részvénypiaca addigra elérheti az 5 ezer milliárd dolláros piaci kapitalizációt, melyet az újonnan tőzsdére lépő cégek hajtanak.
Az országban várhatóan akár 150 vállalat léphet tőzsdére a következő 3 év során, 400 milliárd dollárral növelve a részvénypiacokon jegyzett cégek piaci kapitalizációját a befektetési bank szerint. Az indiai startupok az ide év IPO-i során 10 milliárd dollárnyi tőkét vonzottak, ami több mint az elmúlt három év alatt összesen elért eredmény. Mindennek hatására az ország részvénypiacainak összértéke 3,5 ezer milliárd dollárról 2024-re elérheti az 5 ezer milliárd dollárt.
Az ország legnagyobb startupjai egymás után jelentik be tőzsdére lépésüket, legyen szó az ételkiszállítással foglalkozó Zomatóról, a fizetési szolgáltató Paytm-ről, a taxiszolgáltató Oláról vagy az e-kereskedelemmel foglalkozó Flipkartról. Indiában 800 millió internetfelhasználó és fél milliárd okostelefon tulajdonos van, köszönhetően az olcsó mobiladatnak.
Nem meglepő, hogy egyre több unikornis – 1 milliárd dollárnál értékesebb startup – jön létre az országban, a Goldman Sachs 67 ilyen vállalatról tud, melyek közül 27 2021-ben érte el az 1 milliárdos álomhatárt. Ezen cégek túlnyomó többsége a digitális gazdaságot erősíti. A befektetési bank szerint ezen cégek megjelenése a tőzsdéken alapvetően alakíthatja át a szubkontinens részvénypiacait.
Mindennek eredményeként India része a globális részvénypiacon 2,8 százalékról 3,7 százalékra fog nőni a bank szerint, ami nagyobb mértékű növekedés, mint az a 0,4 százalékos bővülés amire a globális GDP-ben elért aránya terén számít a Goldman az országtól, ráadásul hosszabb, 5 éves időtartam alatt.
A szubkontinens tőkepiacain az új gazdaságot képviselő papírok aránya is jelentősen 5-ről 12 százalékra nőhet a befektetési bank elemzése szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.