A tavalyinál közel ötven százalékkal magasabb forgalmat regisztráltak az amerikai üzletek az ünnepi bevásárlási szezon kezdetét jelentő Black Friday alatt, igaz, egy éve pandémia miatt eleve sok vásárló maradt otthon, az üzletek nagy része pedig rövidített nyitvatartással működött. A járvány előtti, 2019-esnél azonban még így is bő 28 százalékkal kevesebb pénzt hagytak a kasszákban a boltokat felkereső vásárlók a Sensormatic Solutions előzetes adatai szerint.
A fogyasztók idén korábban kezdték az ünnepi nagybevásárlást
– magyarázta a boltokat múlt pénteken érő kisebb rohamot a CNBC-nek Brian Field, a Sensormatic globális kiskereskedelmi tanácsadó üzletágának vezetője.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos aggodalmak mellett ebben az akadozó ellátási láncoknak is szerepe lehet,
a fogyasztók láthatóan nem szeretnének kockáztatni, hogy a kiszemelt ajándék a potenciális áruhiány és szállítási nehézségek miatt ne kerüljön a karácsonyfa alá. Az eladók pedig ezzel párhuzamosan maguk is egyre inkább elnyújtják az akcióikat. A Dél-Afrikában azonosított omikron vírusvariáns ugyanakkor vélhetően nem befolyásolta a vásárlói hangulatot.
A legsűrűbb időszak ezúttal is a kora délutáni, 13-15 óra közötti sáv volt, a járvány előtti szintet megközelítő forgalom pedig az ország déli és közép-nyugati régiójában volt jellemző.
Némileg csalódást okozott az évről-évre egyre nagyobb súlyú online értékesítés is.
A tavalyi, kilenc milliárd dolláros csúcsköltéssel szemben a vásárlók „csupán” 8,9 milliárd dollár értékben adtak le rendeléseket az Adobe Analytics adatai szerint.
Ezzel először fordult elő, hogy éves alapon csökkent az internetes értékesítési volumen.
Az e-kereskedelmi forgalom hétfőn, a Black Friday-t követő Cyber Monday ideje alatt tetőzhet,
az Adobe várakozásai szerint 10,2-11,3 milliárd dolláros költéssel. A vásárlóknak azonban jelentős készlethiányra kell készülniük, főként a háztartási gépek és az elektronikai cikkek terén.
A teljes ünnepi szezon így is rekordforgalmat hozhat, az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) az év utolsó két hónapjában 843-859 milliárd dolláros költéssel kalkulál, ami akár 10 százalékos bővülést is jelenthet 2020-hoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.