A Facebook névváltása és üzleti átstrukturálása – a cég negatív társadalmi megítélésének javítása és jövőjének bebiztosítására történő – hirtelen megoldásnak tűnhet, azonban aki figyelemmel követte az utóbbi időben a vállalat körüli történéseket, azt nem érhette meglepetés.
A Facebook – vagy új nevén Meta – 2014-ben vásárolta fel a VR-piacon vezetőnek számító Oculust, majd az idén Mark Zuckerberg már elhintette a metaverzummal kapcsolatos vízióját.
A metaverzum egy virtuális tér, ahol a felhasználók többek között a VR- és AR-technológia segítségével interakcióba tudnak lépni egymással. Használhatják munkára, játékra vagy épp egy közösségi felületnek. A kinyíló új dimenzió az NFT-k és a kriptodevizák világának is új értelmet adhat.
Bármennyire is láthatnak sokan a metaverzumban egy olyan disztópikus jövőt, melyben a szimulált világ fontosabbá válik a valóságnál, a metaverzum kiépülése az internetet és a civilizációnkat egy új szintre tudná emelni, így a befektetők jogosan kereshetik a technológiában rejlő lehetőségeket.
A dolog komolyságát mutatja a metaverzum mögé beálló nagy kapitalizációjú cégek tömege is, mint például a Meta, a Microsoft vagy az Nvidia. Hogy a verseny végén kik lesznek a vezető szereplők?
Nos az nehezen válaszolható meg jelenleg.
A Morgan Stanley kutatása alapján 2030-ra a VR/AR piac együttesen elérheti a 100 milliárd dollárt, majd 2040-re ez a szám az ötszörösére is emelkedhet. A metaverzum piacának Matthew Ball, a Metaverse ETF indítója 10–30 000 milliárd dollár közötti érteket jósol, míg az Nvidia vezérigazgatója szerint egy nap a 80 000 milliárdot is elérheti.
Azonban kockázatok is felmerülhetnek a metaverzummal kapcsolatban. Nem szabad elfelejteni, hogy a metaverzum és a szükséges technológia kiépülésének nehezen megjósolható a pontos ideje, illetve társadalmi megítélése is akadályozó tényezőt jelenthet.
Ahogy az internet a web 3.0 fázisba lép, a valóság és a virtuális valóság integrációja elkerülhetetlen.
Amennyiben az innováció kivitelezése megfelelően történik, olyan technológia jön létre, mely hatékonyabbá és szórakoztatóbbá teszi a munkánkat, életünket, és nem mellesleg értéket teremthet a korai befektetőknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.