Egy felmérés szerint a gazdaság után az időjárás van a legnagyobb hatással a fogyasztói magatartásra, mégpedig a fogyasztók vásárlási módjaikon, a hangulatukon és a termékválasztásukon keresztül. Kedvezőtlen időjárási körülmények közepette a bevásárlóközpontokban történő vásárlást és a kirakatok nézegetését felváltja az otthoni szórakoztatás és az online tér világa.
Egyes felmérések szerint egy átlagos esős napon 12 százalékos növekedést regisztráltak a webhelyek forgalmában a napsütéses, meleg napokhoz képest és 3 százalékos a visszaesés a kiskereskedelmi forgalomban. Kínában a hideg tél mellett még az energiaválság is súlyosbította a helyzetet az elmúlt hónapokban, mely negatívan hatott a vásárlóerőre. A fogyasztók inkább az alapvető termékeket halmozzák ezekben az időszakokban szemben a nem mindennapi fogyasztási cikkekkel szemben. Továbbá a Covid egyes hullámai okozta lezárások is negatívan hatnak a fogyasztásra Kínában.
Ez a helyzet külön kihívást jelent a luxus vállalatok számára, mivel az alapvető fogyasztási termékek magasabb árai, a Covid miatti korlátozások miatt egyre nehezebben tudnak a fogyasztók számára relevánsak maradni. Számos luxusvállalat profitjának jelentős része generálódik a Kínából és a kínai fogyasztóktól, ezért a digitális csatornák fejlesztése és népszerűsítése továbbra is kulcsfontosságú ezen vállalatok számára. A digitális csatornákon történő értékesítés megduplázódott az elmúlt két évben a vállalatok a saját weboldalukon történő értékesítés mellett különböző e-commerce vállalatok segítségével illetve omnichannel csatornák kiépítésével. Továbbá egyre jellemzőbb értékesítési forma a gaming és az NFT-k (non-fungible tokenek) megjelenése a divatvilágban, amellyel a „z” generációt tudják leginkább megszólítani. Ennek az új fajta kultúrának az alapvető tartozéka a virtuális öltözékek, ezért sem meglepő, hogy a luxuscégek egyre inkább alkalmazzák ezt a csatornát is, hogy elérjék a fogyasztókat. 2021-ben egy pár perc alatt végbemenő aukción sikerült 600 NFT cipőt értékesíteni nagyságrendileg 3 millió dollár értékben. Összességében véve elmondható, hogy a digitális értékesítési csatorna továbbra is kulcsfontosságúak a luxusvállalatok számára, melyek kiemelkedően teljesítettek az elmúlt másfél évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.