Amikor a BuzzFeed tavaly a tőzsdére lépést fontolgatta, rendkívüli mértékű bevételnövekedést ígért az ebbéli törekvéseit segítő ürescsekk vállalat befektetőinek, ám most, első tőzsdei vállaltként jegyzett eredményei bizonyítják, hogy ezek az ígéretek erősen túlzóak voltak. A kiadó a 2021-es pénzügyi évre 521 millió dolláros bevétellel számolt, amit 2022-ben 654 millió dollár, 2024-ben pedig már 1,1 milliárd dolláros érték követhet – írja a Financial Times.
A 890 Fifth Avenue Partners ürescsekk vállalat befektetői 288 millió dollárt dobtak össze, mielőtt a cég összeolvadt volna a BuzzFeeddel, ám
ennek 94 százalékát az utolsó pillanatban visszavonták.
Az idő őket igazolták, hiszen a virálisan terjedő listáiról ismert oldal 2021-ben csak 398 millió dollárt, a tervezettnél több mint 20 százalékkal kevesebbet termelt a vállalat, ám még így is több mint a 2020-as 321 millió dolláros érték. Azonban időközben a cég megvette a HuffPost-ot és a Complex Networks nevű digitális médiavállalatot, ám azt nem árulta el ezen cégek mennyivel növelték bevételeiket.
A BuzzFeed problémáit tovább növeli, hogy kedden benyújtotta felmondását Mark Schoofs, a hír divízió főszerkesztője is és egy belső használatra küldött üzenetben arról is beszélt, hogy a szerkesztőség létszámának is csökkennie kell.
A cég árfolyama is megfeleződött a decemberi tőzsdei debütálás óta, miután már az első héten csaknem 40 százalékos zuhanáson ment keresztül. Noha a költségek levonása után 2021-re 26 millió dollár nyereség marad a cégnél, ez csak egy adókedvezménynek köszönhető, azt nem számítva 528 ezer dollárt vesztett volna a kiadó. Az egyetlen reménysugár, hogy a cég a hirdetési bevételek területén a vártnál jobban szerepelt, azok 24 százalékkal nőttek és 69 millió dollárt értek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.