BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lemorzsolódnak a Musk ellen tiltakozó Twitter-felhasználók

A Twitter felvásárlása után Elon Musk csaknem négymilliárd dollár értékben értékesített Tesla-részvényeiből, de az továbbra sem világos, hogy a 44 milliárd dolláros üzletet végül hogyan finanszírozta. Közben egy kutatócég szerint a platform egyre több felhasználót veszít.

Elon Musk legalább 3,95 milliárd dollár értékben adott el elektromos autókat gyártó vállalata, a Tesla részvényeiből néhány nappal azután, hogy lezárta a Twitter felvásárlását – derül ki a Bloomberg cikkéből.

Twitter Asking Recently Laid Off Employees To Return
Fotó: STR / AFP

Az üzletember 19,5 millió részvényt értékesített a keddi tőzsdehatósági bejelentése szerint, ez az első részvényeladása augusztus óta.

Az továbbra sem világos, hogy a 44 milliárd dolláros üzletet végül hogyan finanszírozta, mivel Musk soha nem mondta el nyilvánosan, hogyan tervezte összegyűjteni az akvizíció felvásárláshoz szükséges pénzt.

A Tesla vezére még idén áprilisban tett ajánlatot a platformra, miután korábban 2,64 milliárd dollárért megszerezte a vállalat részvényeinek 9,1 százalékát, és ezzel a legnagyobb részvényessé vált. Április 25-én a Twitter igazgatótanácsa egyhangúlag elfogadta Musk 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát.

 

Az üzletember kijelentette, hogy új funkciókat kíván bevezetni a platformon, nyílt forráskódúvá kívánja tenni az algoritmusait, és támogatja a szólásszabadságot. A milliárdos azonban július 8-án bejelentette, hogy felbontja megállapodást, mivel a Twitter nem lépett fel a hamis profilok mögé búvó felhasználók ellen, amire válaszul a platform beperelte az üzletembert, hogy rákényszerítse a vásárlás folytatására.

Musk azt állította, hogy a Twitter nem bocsátotta rendelkezésére a spamekkel és kamufelhasználókkal kapcsolatos adatokat, valamint félrevezette őt a felhasználói bázis méretével kapcsolatban. Elon Musknak a bíróság október 28-ig adott haladékot, hogy lezárja a közösségimédia-platform 44 milliárd dolláros felvásárlását, amit a világ leggazdagabb embere végül megtett.

Nem sokkal azt követően, hogy Elon Musk felvásárolta a Twittert, számos vitatott döntést hozott. Múlt héten több ezer alkalmazottat rúgtak ki a vállalattól, akiket később létszámhiány miatt megpróbáltak visszacsábítani, mivel a vállalat szervezeti felépítése összeomlott. Piaci szakértők szerint lehetséges, hogy Musk az egész platformot fizetőssé teheti a jövőben. 

Az elmúlt napokban több nagyvállalat is leállította a hirdetéseket az oldalon, mivel még nem tudni, hogy a Twitter merre fog fejlődni a milliárdos vezetése alatt.

Csökkenő felhasználói bázis

A Twitter több mint 1,3 millió felhasználót veszített, miután Elon Musk felvásárolta: ebből 877 ezer fiókot deaktiváltak, 497 ezret pedig felfüggesztettek az  október 27. és november 1. közötti időszakban – derült ki a Bot Sentinel nevű kutatócég adataiból.

A Bot Sentinel több mint 3,1 millió fiók elemzésével követi a Twitteren tapasztalható trendeket, majd ezekből von le következtetéseket. Az általuk követett 3,1 millió fiók közül 11 535-öt deaktiváltak október 27. és november 1. között, míg a felvásárlás előtti héten 5958 felhasználó függesztette fel fiókját. A vállalat szerint ebből az arányból következik az említett adat.

Christopher Bouzy, a Bot Sentinel alapítója szerint a deaktiválások száma azért növekszik, mert az emberek így tiltakoznak Elon Musk megjelenése ellen. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a módszertan nem nevezhető teljesen pontosnak. 

Tovább dagad a Twitter-káosz: Elon Musk teljesen fizetőssé teheti a platformot

Teljes a fejetlenség a Twitter háza táján. Azt követően, hogy Elon Musk végül kénytelen volt megvásárolni a céget, tömeges elbocsátások történtek a közösségimédia-óriásnál. A The Verge arról írt, hogy Musk az egész platform fizetőssé tételéről is beszélt. Ennek az első lépése már megtörtént, az oldal hitelesítési rendszerét 8 dolláros havidíjért biztosítják a felhasználóknak. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.