A vártnál is nagyobb veszteségbe futott bele a csődközelben lévő Bed Bath & Beyond a harmadik üzleti negyedévben, a befektetők ennek ellenére zsákolták kedden az amerikai kiskereskedelmi lánc részvényeit.
A lakberendezési árukat kínáló üzletlánc 393 millió dolláros veszteséget ért el a november végén zárult három hónapban, ami 42 százalékkal nagyobb mínusz az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A veszteség a vezetőség által előre jelzett 386 millió dollárnál is tetemesebb.
Az eredményt 100 millió dollárral rontotta egy nagyobb raktárkészlethez köthető értékleírás, azonban az ennek hatásától megszűrt, egy részvényre jutó tisztított eredmény is mínusz 3,65 dollár lett, jóval magasabb az elemzők mínusz 2,23 dolláros várakozásánál.
A társaság az üzleti év első kilenc hónapja alatt ezzel már 1,12 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, az utolsó három hónap során pedig közel 310 millió dollár készpénzt „égetett el”.
A vállalat bevételei harmadával, 1,26 milliárd dollárra estek vissza, és ezzel ugyancsak alulmúlták a Refinitiv elemzői konszenzusában szereplő 1,34 milliárd dollárt.
Ezt elsősorban a gyérebb vásárlói forgalommal, valamint a készletekkel kapcsolatos problémákkal magyarázza a vezetőség. Az utóbbi azzal a szemléletváltással függ össze, hogy a cég egyre inkább eltávolodik a saját márkás termékek értékesítésétől, és ismét a nagyobb, országos márkákat részesíti előnyben.
Bár gyorsan és hatékonyan változtattunk a termékválasztékon és a marketingstratégiánkon, a készletek korlátozottak voltak, és nem értük el céljainkat
– mondta el a jelentés kapcsán Sue Gove vezérigazgató.
A cégvezető szerint a vállalat agresszív költségcsökkentést hajtott végre, és jól halad 150 üzlet korábban bejelentett bezárásával is. A társaság működési kiadásai a tavalyi 698 millióról 583,6 millió dollárra mérséklődtek.
A vezetőség kedden megerősítette, hogy minden stratégiai alternatívát mérlegel a közeli és a hosszú távú célok elérése érdekében, de a kilátásokról nem adott további tájékoztatást a csőd szélére sodródott társaság.
A vártál is gyengébb eredményszámok dacára a Bed Bath & Beyond kurzusa 24 százalékkal szökött fel a piacnyitás előtti elektronikus kereskedésben, a hivatalos tőzsdenyitás után pedig 30 százalékot ralizott a pandémia alatt mémrészvénnyé avanzsált, ám az elmúlt egy évben 142 millió dolláros piaci értékűvé zsugorodó papír.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.