A Hyundai mintegy 85,4 milliárd dollárt fordít beruházásokra 2032-ig, hogy vezető szerepre tehessen szert az elektromos autók globális piacán – közölte a dél-koreai vállalat menedzsmentje a kedden tartott befektetői napon. Az irdatlan összeg 43-43 százalékát kutatás-fejlesztésre, illetve létesítményekre, míg 14 százalékát stratégiai beruházásokra költik.
A koreai konszern 2030-ra évi 2 millió elektromos autó (EV) értékesítését tűzte ki célul, és ugyanebben az évben több mint 10 százalékos üzemieredmény-rátát kíván elérni a szegmensben.
A legfejlettebb piacokon, azaz az Egyesült Államokban, Európában és magában Dél-Koreában hét év múlva már minden második új Hyundai akkumulátoros lesz. Összességében az e-autók eladásából az évtized végén 95 500 milliárd koreai von, mai árfolyamon 74,5 milliárd dollár éves bevételre számítanak.
A Hyundai, amely értékesítései alapján – leányvállalatával, a Kiával együtt – a világ tíz legnagyobb autógyártója közé tartozik, azt is közölte, hogy EV-gyártása oroszlánrészét Észak-Amerikába telepíti, ugyanis teljes termelésén belül a jelenlegi 0,7 százalékról 2030-ig 75 százalékra növelné az Egyesült Államokban gyártott villanyhajtású autói arányát.
A vállalat a tervek szerint először 2025 körül vezeti be nagy teljesítményű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorait, amelyek nagyobb energiasűrűséggel és alacsony hőmérsékleten is jobb hatékonysági mutatóval rendelkeznek.
További cél, hogy az akkumulátorok több mint 70 százalékát 2028-tól már saját vegyesvállalataitól szerezze be.
A következő generációs akkumulátorok fejlesztésének felgyorsítása érdekében a közös kutatások és az induló vállalkozásokba történő tőkebefektetések is napirenden vannak
– emelték ki.
Kínában viszont nem áll jól a koreaiak szénája. Miután a cégcsoport bezárta öt üzeme egyikét, most egy másik gyárban is leállítja a termelést.
A szomszédságban gyártott modellek számát is 13-ról 8 csökkentik, hogy a SUV-okra és a Genesis luxusmárka modelljeire összpontosíthassanak.
Kérdésre válaszolva Dzsehun Csang, a Hyundai elnök-vezérigazgatója a befektetői napon elárulta, fontolóra veszik ugyan, hogy a Fordhoz és a General Motorshoz hasonlóan csatlakozzanak-e Amerikában a Tesla szupertöltőszabványára áttérő autógyártókhoz, ám egyelőre nincsenek meggyőződve róla, hogy ez a vevőik érdekeit szolgálná.
A probléma az, hogy a Tesla szupertöltő-hálózata nem teszi lehetővé a gyorsabb töltést, amihez az elektromos Hyundaiokat vezetők más töltőállomásokon viszont hozzájuthatnak. Ezért konzultálni akarnak a Teslával, hogy az néhány módosítást végre tud-e hajtani a töltőrendszeren a gyorsabb töltés érdekében.
A cég befektetőit nem hozta lázba a befektetői nap, sőt a részvénykurzus kedden 0,7 százalékkal, 198 ezer von alá csökkent Szöulban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.