A Netflix újragondolná a Microsofttal kötött hirdetési együttműködését egy évvel az egyezség megkötését követően, és a reklámok árát is csökkentené a platformon, hogy beindítsa a mindeddig lassan induló üzletágát.
A streamingszolgáltató tavaly indította el 6,99 dolláros, hirdetésekkel megtámogatott előfizetési csomagját, melyhez partnernek meglepetésre a Microsoftot választotta, mivel a szoftvercég bevételgaranciát is kínált a Netflixnek. Miután azonban a reklámüzlet elindulása egyelőre nem igazán hozta a várt eredményeket,
a Netflix szeretné hirdetéseit más partnereken keresztül is értékesíteni, és az árait is lejjebb vitte.
Egyes hirdetők a legfrissebb megállapodások keretében 1000 néző után csak 39-45 dollárt fizetnek, míg korábban ugyanez 45-55 dollárba került a The Wall Street Journal információi szerint. A Microsofttal kötött megállapodás és az alacsonyabb árak új márkákat terelhetnek a platform irányába.
Noha a streamingszolgáltató kockázatait a Microsofttal kötött egyezség mérsékelte a minimumkifizetéseken keresztül, melyet a Windows-gyártó vállalt, a Netflix vezetőit elégedetlenséggel töltötte el, hogy kevés hirdetést értékesített a partnerük. A gyenge eladások miatt a Microsoft eddig kénytelen volt a maximális garantált összeget kifizetni a Netflix számára.
Az alacsonyabb árak pedig segíthetik új hirdetők megjelenését is, hiszen azok már közelebb vannak az iparági átlaghoz. Egyelőre azonban a Netflix bevételeinek nem képezik érdemi részét a hirdetési bevételek a cég pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann szerint. Ezzel az elemzők is egyetértenek, jelezve, hogy a hirdetési bevételek gyors felfutásához fűzött remények túlzottan optimisták voltak.
Június végén a hirdetésekkel támogatott csomagban csupán a cég amerikai előfizetőinek 3,3 százaléka volt, amit a cég a legolcsóbb, nem hirdetéses csomag további értékesítésének megszüntetésével és a jelszómegosztás elleni fellépéssel kíván orvosolni. A 6,99 dolláros havidíjú hirdetéses csomagon a cég ugyanis nemcsak a 9,99 dolláros, megszüntetett csomaghoz képest keres többet felhasználónként, de a havi 15,99 dolláros standard előfizetéshez képest is.
A vállalat tavasszal kezdte értékesíteni hirdetéseit a következő évadra, hasonlóan a hagyományos tévécsatornákhoz. Noha a hirdetők üdvözölték, hogy már a Netflixen is reklámozhatnak, a pénztárcák nem igazán nyíltak meg, mindössze 6-8 millió dollárt költöttek a legnagyobb üzletekre, miközben a tévécsatornáknál több tízmillió dollárt is ott szoktak hagyni.
A Nielsen adatai szerint az amerikai tévéforgalom 8,2 százalékát tette ki a Netflix, amit a streamingszolgáltatók közül csak a YouTube múlt felül.
Azonban a hirdetéses csomagra előfizetők limitált száma miatt a nagy márkák egyelőre óvatos megközelítést alkalmaznak. Ezen előfizetők alacsony száma miatt, aki túlságosan sokat költ, azt kockáztatja, hogy a felhasználók túlságosan gyakran találkoznak a hirdetéseivel.
Ezért is igyekszik a Netflix az árcsökkentés mellett könnyíteni is a hirdetések vásárlását, és a közvetlen, valamint Microsofton keresztüli lehetőségeket különböző adtech cégek bevonásával is kiegészíteni. Ugyanakkor a Netflix helyzetét segítheti a Hollywoodot megbénító forgatókönyvíró- és színészsztrájk, hiszen a hagyományos tévécsatornák kénytelenek lesznek őszi programjukban valóságshow-kra és régi alkotásokra támaszkodni, ami a streamingszolgáltatók népszerűségét növelheti szakértők szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.