Erősen indította az évet a hazai részvénypiac, a BUX szerdán is fölfelé tart, a forgalom ugyan nem jelentős, de van egy kiemelkedő a blue chip papírok közül. A Richter az éllovas, a részvényeivel több mint 4 százalékkal magasabb áron kereskednek a 2023-as évzáróhoz képest. A jegyzés úgy ment át a 9000 forintos lélektani határon, mint kés a vajon.
A Richter papírokat az sem fogja vissza, hogy szerdán a forint jelentősen erősödik és ha lendületben marad, az euró-forint árfolyam 380 alá kerülhet. (A Richter exportvállalat, s mint ilyen, számára kedvezőtlen a forint erősödése.)
Egy szerdai hír szerint a Richter vezető terméke – a cariprazine hatóanyagú antipszichotikum, amely Amerikában Vraylar néven ismert – tavaly gyakori, ráadásul top 10-es szereplője volt a tévéreklámoknak. A magyar gyógyszergyártó tengerentúli értékesítésért felelős partnere – AbbVie – tavaly 127 millió dollárt költött a készítményt népszerűsítő televíziós hirdetésekre.
Az év első 9 hónapjában a Vraylar-forgalom a kétmilliárd dollárt közelítette, az árbevételre vetített televíziós költések tehát megközelítették az 5 százalékot.
Az Endpoint News beszámolt arról, hogy a Pharma-vállalatok továbbra is hisznek a tévéreklámokban, tavaly az iSpot.tv adatai alapján 4,37 milliárd dollárt hagytak a televíziós társaságoknál, 9 százalékkal többet, mint 2022-ben.
A legnagyobb tévés büdzséje a Magyarországon is ismert Dupixentnek (ekcéma és asztma kezelésre is felírható gyógyszer) volt, megközelítve a 300 millió dollárt.
A gyógyszeripari cégek leginkább a hírműsorok – ABC: World News, NBC: Nightly News, Good Morning America – reklámblokkjait részesítették előnyben tavaly.
A Richter-részvények történelmi maximumára 9450 forint volt, szerda délelőtt 9100 forint felett alakul a jegyzés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.