Erősen zárták a telet az európai diszkont-légitársaságok, a szektor két meghatározó szereplője, a Ryanair és a Wizz Air is jóval több utast szállított februárban, mint tavaly.
Az európai piacvezető Ryanairt a múlt hónapban 11,1 millió utazó választotta, ez 5 százalékos bővülés éves alapon. Az ír fapados ezzel együtt sem tudta tovább javítani járatkihasználtságát, a tavalyihoz hasonlóan átlagosan 92 százalékig tudta megtölteni az üléseket a járatain.
A legnagyobb forgalmú európai légitársaság az időszakban 800 járatot törölt az izraeli–gázai háború miatt, ez 150-nel kevesebb a januári kényszerű törléseknél, egyben a legalacsonyabb a konfliktus októberi kirobbanása óta.
A Ryanairnél dinamikusabb bővülésről számolt be a közvetlen versenytárs Wizz Air. Utasforgalma 15,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, 4,4 millió utasa volt ez idő alatt a magyar hátterű társaságnak.
Az elérhető kapacitás ennél is erőteljesebben, 20 százalékkal nőtt éves alapon, ami maximálisan 4,87 millió utas szállítását tette volna lehetővé az időszakban. A Wizz Air töltöttségi szintje a fentiek miatt 3,3 százalékponttal esett vissza, ami annyit tesz, hogy pontosan minden tizedik ülésre nem talált utast a fapados.
A légitársaság a múlt hónapban jelentette be, hogy májusban megnyitja második képzési központját Rómában, ahol évente 4800 pilótát képeznek majd. A Wizz budapesti flottája februárban két új Airbus A321neo típusú repülőgéppel bővült.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a VG-nek adott hétfői interjúban arról beszélt, hogy nem tört meg az emberek utazási kedve, de nem mindenki hajlandó a magas jegyárakat megfizetni. „Ez nyilván az előnyünkre válik, mert mi lényegesen kedvezőbb feltételekkel és alacsonyabb árakkal tudunk repülőjegyeket kínálni az utazni vágyóknak” – hangsúlyozta a cégvezér lapunknak.
Váradi elmondta azt is, hogy folyamatosan növekszik a kereslet a Wizz Air iránt, jelenleg körülbelül 60 százalékkal többet repülnek, mint a koronavírus-járvány előtti időszakban. Az európai légi közlekedés azonban még valamivel a Covid előtti szint alatt van. A légitársaság a tavalyi 24 százalékos növekedést idén újabb 15 százalékos bővüléssel fejelné meg Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.