A Pepsi, a Lays, a Cheetos és a Mirinda mögött álló amerikai vállalat, a PepsiCo 18,25 milliárd dollár (több mint 6,7 ezermilliárd forint) bevételről számolt be a márciusban zárult első negyedévre vonatkozóan. Ez 2,3 százalékos emelkedés éves szinten és meghaladta az elemzők 18,07 milliárdos várakozását.
A cég 2,04 milliárd dollár, vagyis részvényenként 1,48 dollár nettó nyereséget jelentett, ami éves összevetésben 5,7 százalékos növekedésnek számít. A PepsiCo élelmiszer üzletágának volumene fél százalékkal csökkent, míg az italoknál stagnált a forgalom. Az Egyesült Államokban az italok üzletágának volumene 5 százalékkal zsugorodott a vizsgált időszakban.
Ezzel szemben Európában az italokból 7 százalékkal, a snackeknél pedig 2 százalékkal fogyott több. Az ázsiai–csendes-óceáni térség, Ausztrália, Új-Zéland és Kína esetében 12 százalékos mennyiségi bővülést jelentett a snackeknél. A vállalat idén arra számít, hogy az organikus bevételek legalább 4 százalékkal bővülnek.
A PepsiCo csaknem két éven át úgy védte az árréseit, hogy a magasabb termelési költségeket áthárította a vásárlókat, azonban tavaly a negyedik negyedévben lassult az üdítők, csipszek és más csemegék iránti kereslet, idén pedig a magasabb árak segítették a céget a vártnál jobb eredmények elérésében.
Januárban többek között a Carrefour, Európa legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője is bejelentette, hogy az elfogadhatatlan áremelkedés miatt nem fogja a cég márkáit árusítani, de később megegyeztek a felek. A befektetők mindenesetre nem örültek a jelentésnek, a vállalat árfolyama közel 2,5 százalékkal gyengült.
MegkegyelmeztekHárom hónapig nélkülözték a PepsiCo termékeit a francia Carrefour kiskereskedelmi lánc vásárlói, de ennek immár vége. Amilyen hangos volt a média, amikor eltüntették a polcokról az amerikai élelmiszeripari óriás üdítőitalait, csipszeit és rágcsálnivalóit, olyan csendben pakolták őket vissza, miután – mint az borítékolható volt – megegyeztek az átvételi és fogyasztói árakban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.