Apadó eladásokról számolt be a Remy Cointreau, melynek nyomán a francia italcsoport részvénye napon belül másfél százalékot esett. De az egész eddigi idei teljesítménye sem meggyőző a részvénynek, a kurzus közel 40 százalékot zuhant ebben az évben. Még szerencse, hogy a menedzsment optimista, s fokozatos fellendülésre számít az üzleti év hátralévő részében.
A Remy Martin konyak és a Cointreau narancslikőr gyártója arról számolt be szerdán, hogy az árbevétele 217 millió euróra (235,5 millió dollárra) csökkent a júniusig tartó negyedévben, ami 16 százalékos visszaesést jelent év per év alapon.
Az amerikai kontinensen a Remy eladásai meredeken zuhantak,
míg az ázsiai–csendes-óceáni értékesítést a kínai piac lassulása fékezte. Ellenben Japánban kiugróan élénk volt a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig változatos teljesítményt tükröztek a számok, de ezeken a piacokon is trendszerűen gyenge a fogyasztói kereslet.
A Remy Cointreau szigorú költségkontrollt és értékvezérelt stratégiát alkalmaz a jövedelmezőség érdekében, miközben folytatja a jövőbeli növekedéshez szükséges beruházásokat. A vállalat továbbra is az értékesítés fokozatos fellendülésére számít a 2025 márciusában záruló üzleti év egészében.
Az iparágra árnyékot vet az Európai Unió és Kína között kibontakozó vámháború.
Miközben az EU a kínai elektromos autókra brutális 17,4-37,6 százalékos büntetővámot vetett ki, Peking az európai brandyimportot kezdte vizsgálni. A Kínai Szeszesital-gyártók Szövetsége szerint a főként Franciaországból érkező brandy dömpingára a hazai szeszgyártók piaci pozícióját veszélyezteti. A pekingi szaktárca vizsgálata a 2022. október 1. és 2023. szeptember 30. között importált brandyre terjed ki, s azt jövő január elejéig kell lezárni.
Érintett a Rémy Cointreau, az LVMH, a Diageo és a Pernod Ricard.
A hivatalos vámstatisztika szerint Kína 2023-ban 43,31 millió liter (11,4 millió gallon) brandyt importált, ennek 96,2 százalékát Franciaországból.
A Trivium China piackutató értékelése szerint Peking olyan termékeket pécéz ki a vámháborús válaszcsapásra, melynek gyártói erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek az Európai Unióban. Ezért az esetleges lépések hatása látványos lehet.
Mindenesetre, a kibontakozó vámháború erősen kérdésessé teszi, hogy mennyire fenntartható középtávon a Remy menedzsmentjének mostani optimizmusa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.