Nike-ról Adidasra vált a Liverpool, a 2025–26-os idénytől kezdve a legendás német gyártó szállítja a felszerelést a Premier League-ben jelenleg listavezető csapat futballistáinak – közölte a The Guardian.
Az Adidas, amely 2006 és 2012 között már szponzorálta az ötszörös BL-győztes együttest, a Nike-it és a Pumát győzte le a mostani szerződésért folytatott versenyben. Az öt évre szóló megállapodásnak köszönhetően évi 60 millió font folyhat be a Szoboszlai Dominikot is foglalkoztató klub kasszájába.
A jelenleg futó szezon végéig még érvényben lévő szerződés, amit a Nike-val kötöttek, évi 30 millió fontot garantál számukra, a mezeladások után járó és a teljesítményhez kötött bónuszokkal együtt azonban ez is nagyjából elérheti a 60 millió fontot.
Az angol Premier League szereplői közül hasonló összeget kasszíroz a sportszergyártójától a legtöbb élcsapat:
Ebben a mutatóban nemcsak Anglián belül, de európai szinten is a ki fog emelkedni a következő szezontól a Manchester United. A Vörös Ördögök az utóbbi években a megszokottnál gyengébben szerepelnek, bajnoki címet utoljára 2013-ban tudtak szerezni, és bár az előző idényben megnyerték az FA Kupát, összességében nem mostanában élik a klub történetének legszebb időszakát, de a sikerek hiánya a sportszergyártói szerződésükön nem látszik: tíz év alatt kicsivel több mint évi 90 millió, összesen 906 millió fonthoz jutnak az Adidastól a tavaly megkötött, 2025-től életbe lépő szerződésük révén.
A kategória aktuális királya a Real Madrid. A Blancók felszerelését 1998 óta biztosítja az Adidas, a jelenleg érvényes szponzori szerződésüket 2020-ban kötötték, nyolc évre 816 millió fontról szól, így szezononként 102 millió fontot keres a dealen a Királyi Gárda, amely az összbevételek tekintetében is éllovas az európai futballcsapatok között a Deloitte legutóbbi elemzése alapján.
A Real ősi riválisa, a Barcelona sem panaszkodhat, különböző források évi 83 és 88 millió font közé teszik a mezgyártójuktól származó bevételt, jelenleg a Nike fizet ennyit a katalán óriásnak.
A pipás cég 1998 óta látja el sportruházattal a gránátvörös-kékeket, és ugyan még 2028-ig érvényes a jelenlegi szerződésük, korábban arról lehetett hallani, hogy a Barca szeretné felbontani a kontraktust. Új sportszerszállítóként felmerült a New Balance és a Hummel neve, sokáig a Puma tűnt befutónak, és még az is felvetődött, hogy a klub a jövőben saját maga állítaná elő a felszereléseit, végül azonban úgy tűnik, folytatódik a Nike-val a már több mint negyed évszázadra visszatekintő együttműködés.
Joan Laporta klubelnök a közelmúltban többször is úgy nyilatkozott, nagyon közel van a szerződés szentesítése, az új megállapodás által évente körülbelül 104 millió fontos összeggel bővülhet az egyesület költségvetése.
Az európai élmezőnyben ott találjuk a Paris Saint-Germaint is. A 2011-ben katari befektetők által megvásárolt és alaposan feltőkésített együttes a kontinens leggazdagabb klubjai közé tartozik, sportszergyártói szponzorációból is szép összeg üti a markukat: 2019 és 2032 között évi 68 millió fontot csenget ki nekik a Nike.
Hasonlóan hosszú megállapodással rendelkezik a Bayern München. A német rekordbajnok és az Adidas „házassága” 1974 óta tart, a jelenlegi kontraktust 2015-ben kötötték, ennek értelmében 2030-ig biztosan az ikonikus háromcsíkos logóval a dresszükön futnak ki a pályára a bajor sztáralakulat futballistái, mindezt évente 51 millió fontért cserébe.
Szintén Adidasban játszik a legsikeresebb olasz csapat, a Juventus. A 36-szoros bajnok torinói gárdáé a legjövedelmezőbb mezgyártói szerződés a Serie A-ben, ők szezononként 47 millió fontot tehetnek zsebre a herzogenaurachi székhelyű óriáscégtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.